رفتار آمریکایی ها اروپایی ها در ناآرامی های کشور با روح برجام در تناقض است / فلسفه برجام رفع تحریم بود

شهریار حیدری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی افکارنیوز با اشاره به آخرین نتایج مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ بیان کرد : توافق برجام تا چهار ماه گذشته روند مطلوبی را طی می کرد و توافقات خوبی در این بخش حاصل شده بود.

وی تاکید کرد: منتها در ادامه مسیر یک وقفه ای ایجاد شد و بعد از این وقفه، یکسری تنش در فضای اجتماعی و سیاسی کشور به وجود آمد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: تقریبا در سایه شکل گیری این تنش ها اروپا و آمریکا تا حدودی از مذاکرات عقب نشینی کردند.

وی با بیان اینکه اروپا و آمریکا تحریم های جدیدی را علیه ایران اعمال کردند، گفت: حتما اینگونه رفتارهای طرف مقابل با گفت و گوهایی که در مذاکرات صورت گرفته در تناقض است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد :به واقع فلسفه برجام این بود که تحریم ها علیه ایران برداشته شود تا طرفین به توافقی دست پیدا کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد:در ادامه تشدید و اضافه کردن تحریم ها باعث شد تا نتیجه گفت و گو ها و مذاکرات زیر سوال برود و تقریبا اروپا و آمریکا از مذاکرات برجامی فاصله بگیرند.

رفتار آمریکایی ها اروپایی ها در ناآرامی های کشور با روح برجام در تناقض است / فلسفه برجام رفع تحریم بود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد:با توجه به این شرایط بنده معتقدم که باید مذاکرات برجامی از سر گرفته شود و به یک نتیجه برسد.

وی تاکید کرد : در حال حاضر غربی ها مقصر توقف مذاکرات برجامی هستند و ما هیچ گونه نقض برجامی نداشته ایم.

حیدری با بیان اینکه اروپا و آمریکا برجام را نقض می کنند ، بیان کرد: بالاخره قرار بود تحریم ها برداشته شود نه اینکه این تحریم ها تشدید شود و این موضوع به خودی خود نقض برجام قلمداد می شود .