رایزنی وزرای خارجه قطر و آمریکا درخصوص ایران

شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر گزارش داد شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر امور خارجه قطر در کنفرانس خبری مشترک با آنتونی بلینکن همتای آمریکایی خود در دوحه گفت شراکت ما با آمریکا از مهم‌ترین شراکت‌های راهبردی قطر است.

او افزود: تحولات توافق هسته‌ای ایران و پرونده‌های دیگر در دستور کار نشست من با وزیر خارجه آمریکا بود. به تقویت شراکت با آمریکا و اینکه همیشه گفتگوی فراگیر و روابط مبتنی بر اعتماد متقابل و شفافیت وجود داشته باشد، امیدواریم.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا نیز در ادامه صحبت‌های آل ثانی گفت: روابط دیپلماتیک با قطر بیش از ۵ دهه ادامه داشته و همکاری ما بیش از هر زمان دیگری عمیق‌تر شده است.

رایزنی وزرای خارجه قطر و آمریکا درخصوص ایران

بلینکن افزود: قطر همواره برای حل اختلافات منطقه‌ای تلاش می‌کند. از تصمیم امیر قطر برای افزایش تولید گاز مایع که در تقویت امنیت جهانی انرژی نقش دارد، استقبال می‌کنیم. تلاشی که قطر برای حل نزاع‌های منطقه‌ای و حمایت از ملت فلسطین انجام می‌دهد، ضروری است.

آنتونی بلینکن از تاریخ ۲۱ تا ۲۲ نوامبر برای آغاز پنجمین دور از گفت‌وگو‌های راهبردی سالانه آمریکا و قطر به این کشور سفر کرده است. پیشتر «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده بود وزیر امور خارجه این کشور قرار است با مقامات ارشد قطر از جمله شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر دیدار و گفت‌وگو کند.