یک مقام آلمانی خرید گاز از ایران را خواستار شد

به دنبال بحران فزاینده انرژی در اروپا ، تینو شوروپالا رهبر حزب «جایگزین برای آلمان»، خواستار مذاکره کشورش با ایران به منظور واردات گاز برای برطرف کردن نیاز‌های آلمان در زمینه انرژی شد.

رهبر حزب جایگزین که در زمره احزاب راست افراطی طبقه بندی می‌شود در گفتگو با روزنامه بیلد گفت حزبش از سیاستی خارجی بر اساس منافع آلمان حمایت می‌کند.

وی افزود اگر آلمانی‌ها می‌خواهند کمبود گاز روسیه را جبران کنند به هر صادر کننده‌ای نیاز دارند. شوروپالا اضافه کرد برای اینکه آلمان از استقلال حداکثری برخوردار باشد باید گاز را حتی از ایران خریداری کند.

از زمان حمله روسیه به اوکراین در ماه فوریه، رقابت برای گاز طبیعی مایع شدیدتر شده است و اروپا به طور خاص به مقادیر زیادی برای کمک به جایگزینی گاز خط لوله روسیه که تقریباً ۴۰ درصد از واردات این قاره را تشکیل می‌داد، نیاز دارد.

یک مقام آلمانی خرید گاز از ایران را خواستار شد

پیشتر، اولاف شولتس، صدر اعظم آلمان با سفر به خاورمیانه و کشور‌های عربی درصدد تدارک نیاز‌های انرژی کشورش در زمستان بود. در این سفر، شرکت نفت و گاز قطر توافقی را با شرکت آمریکایی کونوکو فیلیپس برای صادرات سالانه ۲ میلیون تن گاز طبیعی مایع به آلمان برای مدت ۱۵ سال از سال ۲۰۲۶ امضا کرده است. این در حالی بود که یکی از نمایندگان پارلمان آلمان اذعان کرد که توافق گاز این کشور با قطر فقط ۳ درصد نیاز آن را تأمین می‌کند و جایگزینی برای گاز روسیه نخواهد بود.