ساخت مسکن بدون همراهی بانکها عملیاتی نخواهد شد

محمدرضا رضایی کوچی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی افکارنیوز، با اشاره به عدم اجرای ماموریت های بانکها در زمینه ارائه تسهیلات ساخت مسکن در کشور بیان کرد: بانکها یک بخش از فرآیند ساخت مسکن در کشور هستند که باید تسهیلات لازم را در اختیار تولید کنندگان قرار دهند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: حتما ساخت مسکن در کشور بدون همراهی بانکها عملیاتی نخواهد شد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه بانکها در زمینه ارائه تسهیلات به بخش مسکن همراهی لازم را ندارند؛ بنابراین یک قسم کار برمی گردد به تخلفات بانکها و دوم به وزارت اقتصاد.

وی در زمینه چرایی تخلفات وزارت اقتصاد در زمینه عدم ارائه تسهیلات بانکها به بخش مسکن بیان کرد: براساس قوانین به وزارت اقتصاد و امور داریی تاکید شده که اگر بانکها در زمینه ارائه تهسلات به بخش مسکن خوب عمل نکردند، باید معادل ان عددی که می بایست تسهیلات پرداخت می کردند، مالیات بدهند و این کار برعهده وزارت اقتصاد گذاشته شده است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بنابراین یک بخش مشکلات در زمینه ارائه تسهیلات به بخش مسکن بانکها و بخش دیگر وزارت اقتصاد است و این بدین معنی است که ساخت مسکن در بدنه دولت معنایی نداشته و فهم درستی از این مطلب وجود ندارد.

ساخت مسکن بدون همراهی بانکها عملیاتی نخواهد شد

وی با اشاره به انتخاب بذرپاش برای وزارت راه وشهرسازی بیان کرد: بذرپاش روابط خوبی با اجزای بیرونی وزارت راه و شهرسازی دارد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه بذرپاش با نهاد ریاست جمهور و سازمان برنامه و بودجه و وزارتخانه های مختلف درگیر در ساخت مسکن تعامل خوبی دارد،بیان کرد:به نظر بنده وزیر جدید می تواند ظرفیت های دیگر را پای کار ساخت مسکن بیاورد و نهایتا منتج به ساخت مسکن کند.