برای تولید مسکن حمایتی در کشور قانون غیر قابل تغییر داشته باشیم

ایرج رهبر رئیس انجمن صنفی انبوه سازان استان تهران در گفت وگو با خبرنگار افکارنیوز با بیان اینکه یک بخش بزرگی از اقتصاد کشور را مسکن تشکیل می دهد، گفت: هر اتفاقی که در اقتصاد کشور رخ دهد بر روی بازار مسکن تاثیر گذار است و خود را نمایان می کند و این نوسانات و تورم های اخیر در اقتصاد کشور در بازار مسکن هم مشاهده می شود.

وی افزود: برای کنترل این موضوع ما باید بتوانیم که بحث عرضه و تقاضا را در این بازار کنترل کنیم و تولید مسکن را به طور جدی در کشور پیگیری کنیم و برنامه های مشخصی برای آن داشته باشیم.

رئیس انجمن انبوه سازان استان تهران ادامه داد: اگر برای تولید مسکن برنامه های مشخصی داشته باشیم و آن را عملیاتی کنیم قطعا تا حدود زیادی می توانیم افزایش قیمت ها در این بازار را کنترل کنیم که باید در آن صورت عمل هم داشته باشیم.

رهبر با بیان اینکه بحث مسکن حمایتی که ما در گذشته داشتیم در دولت یازدهم و دوازدهم رها شده بود، بیان کرد: همانطور که دیدیم تقریبا تا اواخر دوره دولت یازدهم و دوازدهم بحث تولید مسکن حمایتی توسط دولت رها شده بود و اعتقادی به تولید مسکن دولتی وجود نداشت و این عدم اعتقاد و سلیقه ای عمل کردن ضربه سنگینی به برنامه های مسکن در کشور وارد کرد.

وی ادامه داد: ما باید برای تولید مسکن حمایتی برنامه های مشخصی در کشور داشته باشیم که به شخص وابسته نباشد یعنی شورای مهندسین و شورای عالی شهرسازی بتوانند طرح و برنامه های مدونی را که عملیاتی هم باشد را داشته باشند و این برنامه ها را الگو قرار دهیم و برای ما قانون شود و اجازه ندهیم سلیقه شخصی یک وزیر ان را بتواند به طور کلی تغییر دهد.

برای تولید مسکن حمایتی در کشور قانون غیر قابل تغییر داشته باشیم

رئیس انجمن صنفی انبوه سازان استان تهران در ادامه به نقش بخش خصوصی در تولید مسکن اشاره کرد و گفت: امروز متاسفانه به بخش خصوصی هم اهمیتی داده نمی شود و در واقع بخش خصوصی را به بازی نمی گیرند و تنها به بخش دولتی متکی هستیم. ما اگر در بخشی از نهضت ملی مسکن هم از سرمایه بخش خصوصی استفاده کنیم به طور قطع نتیجه ای بهتری خواهیم گرفت.

او درپایان خاطر نشان کرد: اما اگر بخواهیم تنها بر روی سرمایه های دولتی تمرکز کنیم منابع خودمان به طور پیوسته نمی تواند پشتیبانی کنیم و از هیمن رو امروز شاهد آن هستیم که بانک ها در بحث واگذاری تسهیلات مشکل دارند و همین عدم تامین منابع مالی موجب متوقف شدن برنامه ها می شود.