برنامه‌های افزایش جمعیت با تعیین مسیر نجات مشخص شده است

در ادامه جلسه علنی روز سه شنبه ۲۲ آذر مجلس شورای اسلامی، احمد وحیدی وزیر کشور در جریان بررسی نحوه عملکرد دستگاههای مسئول در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفت: سیاست های کلی افزایش جمعیت سال 95 ابلاغ شد و تازمانی که قانون حمایت از جوانی جمعیت در مجلس یازدهم تصویب نشده بود، کاری در این زمینه انجام نشده بود.

وی در تشریح اقدامات وزارت کشور در راستای اجرای این قانون گفت: در همه استان‌ها قرارگاه‌های ستاد  جوانی جمعیت راه افتاده است و بخش مهمی از وقت استانداران به صورت هفتگی به بررسی این موضوع اختصاص یافته ، این ستادها در 90 درصد شهرستان ها با محوریت فرمانداری‌ها نیز راه اندازی شده است.

وزیر کشور گفت:قرارگاه مردمی جمعیت با حضور نمایندگانی از فعالان مردمی خانواده و جمعیت راه اندازی شده است و سه نفر از فعالان مردمی در جلسات قرارگاه حضور می یابند.

وی اظهار داشت:  قانون جمعیت به وزارت کشور ابلاغ شده و کارگروه‌ها تشکیل شده و برنامه‌های افزایش جمعیت با تعیین مسیر نجات مشخص شده است، برخی استان‌ها در مورد وضعیت جمعیت در وضعیت بحرانی هستند،گام‌های نجات هم مشخص شده است.

برنامه‌های افزایش جمعیت با تعیین مسیر نجات مشخص شده است

وحیدی تصریح کرد: سامانه اختصاصی جمعیت راه اندازی شده که مرتبا آمار و اطلاعات را جمع آوری و رصد می کند.

وی افزود: اقدامات آموزشی و پژوهشی در دستور کار قرار دارد که با موضوع سیاست گذاری و خط و مشی گذاری و کنترل بحران تجرد در حال فعالیت است.

ادامه دارد...