خبر خوش نماینده مجلس برای دانش آموزان و معلمان

محمد وحیدی با اشاره به دیدار خود با معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش ، عنوان کرد: برنامه‌های تدوین شده وزارت آموزش و پرورش باید در راستای افزایش پوشش تحصیلی دانش آموزان در دوره متوسط باشد.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته با توجه به شیوع ویروس کرونا خلأ برگزاری کلاس‌های آموزشی منجر به آسیب‌های جدی به سطح علمی و مسائل فرهنگی شد و اجرای طرح‌های جبرانی از قبیل طرح تعمیق و تثبیت نقش بسزایی در توانمند سازی خواهد داشت و در کمیسیون آموزش نیز اقدام لازم جهت تخصیص اعتبارات مورد نیاز در دست اقدام است.

وی یادآور شد: کمبود کلاس‌های درسی، جمعیت بالای دانش آموزان در مناطق محروم باعث ایجاد مدارس مختلط و دو نوبته شده و این امر منجر به ترک تحصیل و بازماندن دانش آموزان مناطق روستایی و محروم استان شده است.

وی اضافه کرد: مدارس کشور باید ساختار و دستور العمل‌های مربوط به آموزش هوش مصنوعی، کد نویسی و نیز آموزش زبان‌های بین المللی را تدوین کند و با استفاده تمام ظرفیت‌های موجود، تجربه آفرینی و ارتباط سازنده با صنعت، دانش آموزان را خلاق کند.

خبر خوش نماینده مجلس برای دانش آموزان و معلمان

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مجلس اضافه کرد: ارائه پیشنهادات لازم در برنامه هفتم توسعه، هدف گذاری صحیحی برای سهم اعتبار مورد نیاز و بودجه‌ریزی عملیاتی نقش بسزایی در جهت محرومیت زدایی و ارتقای سطح علمی دانش آموزان خواهد داشت و این روند باید تا پیش از تدوین برنامه هفتم تداوم داشته باشد.