پاریس می خواهد ایران را با جنگ اوکراین مرتبط کند

جلیل رحیمی جهان آبادی در واکنش به ادعای وزارت خارجه فرانسه مبنی بر اینکه حملات جدید روسیه علیه اهداف غیرنظامی در کیف با استفاده از پهپادهای ایران به روسیه انجام شده است، گفت: نشست مشترک میان طرف اوکراینی و ایران در این خصوص برگزار شد اما هیچ مستندی از سوی آنها ارائه نشد که این ادعا را اثبات کند.

 

نماینده مردم تربت‌جام و تایباد و باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با توجه به اینکه اجماع افکار عمومی نسبت به جنگ اوکراین وجود دارد، در این میان غربی ها بدشان نمی آید ایران را به نحوی مرتبط با جنگ کنند تا اجماعی که قبل از برجام داشتند را احیاء کنند.

وی ادامه داد: در واقع غربی ها قبل از برجام عنوان می کردند ایران خطرناک بوده و درصدد بمب اتمی است اما بعد از امضاء برجام و همکاری کشورمان آن اجماع را از دست دادند اما اکنون از موضوع حقوق بشر و جنگ اوکراین را به عنوان پرونده جدید مطرح کنند.

پاریس می خواهد ایران را با جنگ اوکراین مرتبط کند

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: به عبارتی می خواهند از طریق شورای امنیت و فشار افکار عمومی مذاکرات اتمی را به نتیجه دلخواه خودشان سوق دهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایران نسبت به این جنگ بارها مواضع خود را آشکار بیان کرده و خواهان گفتگو و مذاکره برای رفع مشکلات است، خاطرنشان کرد: به نظرم وزیرخارجه فرانسه قبل از بیان چنین موضوعی بد نبود از اوکراین سوال می کرد آیا مستندی در این خصوص دارند یا خیر؟.