همفکری مجلس و دولت برای اصلاح ساختار بودجه

اصلاح ساختار بودجه سالیانه به یکی از مطالبات جدی در نظام بودجه ریزی کشور تبدیل شده و در چند سال اخیر مجلس شورای اسلامی اهتمام زیادی برای اصلاح آن دارد.‌

یکی از اصلاحات مورد نیاز بودجه ایجاد شفافیت و البته پاسخگویی و قدرت نظارت است؛ موضوعی که با جداول مختلف و تو در توی بودجه همخوانی ندارد.

با این حال مجلس در چند سال اخیر بخش های از اصلاح ساختار بودجه را مد نظر قرار داده و مصوباتی در این بخش داشته است.

با این حال برخی دیگر از نمایندگان هم معتقدند اصلاحات صورت گرفته ، به خوبی اجرایی نمی شود و باید اجرا مواد مصوب شده در مجلس مدنظر قرار گیرد.

محمدرضا پور ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی افکارنیوز، با اشاره به ضرورت اصلاح ساختار بودجه گفت: تمام تلاش خودمان را در مجلس می کنیم تا اصلاح ساختار بودجه سالیانه عملیاتی شود چراکه این مهم تاثیرات مهمی در عرصه اقتصاد ایجاد می کند.

وی تاکید کرد: در زمینه اصلاح ساختار بودجه سالیانه با دولت هماهنگی های صورت گرفته است و قرار است طرح و لایحه دولت با هم ادغام شود.

همفکری مجلس و دولت برای اصلاح ساختار بودجه

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سه الی چهار محور در زمینه اصلاح ساختار بودجه سالیانه مد نظر ماست.

پور ابراهیمی تصریح کرد: مولد سازی دارایی ها، ساماندهی نظام مالیاتی کشور ، ساماندهی شرکت های دولتی ،ساماندهی صندوق های بازنشستگی، در رابطه با اصلاح ساختار بودجه مد نظر قرار خواهد گرفت.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد:کارهای کارشناسی اصلاح ساختار بودجه قبل از زمان بررسی بودجه خواهد بود و احکام آن در درون بودجه اعمال خواهد شد.