به گزارش افکار به نقل از مهر، رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت امورخارجه پیش از ظهر امروز سه شنبه در کنفرانس مطبوعاتی با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر در خصوص تغییر ناگهانی منوچهر متکی درشرایطی که وی در ماموریت بسر می برد و در رابطه با نحوه تغییر وی تصریح کرد: اصولا در مسئولیت های اجرایی تغییر و تحول جزء طبیعت کار است و در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مسئولان مسئولیت را فرصتی برای خدمتگذاری می دانند.
وی افزود: مسئولان نظام جمهوری اسلامی تا زمانی که مسئولیت برعهده دارند برای انجام آن مسئولیت ها به صورت خستگی ناپذیر تلاش می کنند.

سخنگوی وزارت امورخارجه یادآور شد: آقای متکی در طول سالهایی که در وزارت امورخارجه فعالیت داشت و چه در زمان حدود ۵ سال که مسئولیت وزارت خارجه را داشت به صورت خستگی ناپذیر برای اهداف سیاست خارجی تلاش کرد و ایشان در هر جایی که مسئولیت داشته باشند منشاء اثرات مثبت هستند.

وی با اشاره به انتصاب علی اکبر صالحی به عنوان سرپرست وزارت خارجه تصریح کرد: آقای صالحی فردی اندیشمند، فرهیخته، متدین و آشنا با اصول دیپلماتیک و چهره ای مورد احترام است که مسئولیت سرپرستی وزارت خارجه را برعهده گرفته است.

مهمانپرست تاکید کرد: بحثهای سیاست خارجی به صورت کلان تعریف شده و شناخته شده و سیاست های کلان سیاست خارجی همچنان در دستور کار دستگاه سیاست خارجی است و سیاست خارجه با اقتدار کامل این سیاست ها را دنبال می کند.

سخنگوی وزارت امورخارجه در پاسخ به سئوال دیگری در خصوص تغییر متکی گفت: این موضوع در گذشته نیز مطرح شده بود.