مهاجرین افغانستانی «گواهینامه‌دار» می‌شوند

 «صادق رضادوست» مدیرکل اداره اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور درباره خدماتی که به اتباع خارجی دارای مدارک اقامتی قانونی ارائه می‌شود گفت برای هر مدرک اقامتی اتباع خدمات ویژه‌ای ارائه می‌کنیم و برای کارت آمایش در نظر داریم گواهینامه به خدمات قبلی اضافه گردد.

رضادوست درحالی از برنامه اداره اتباع و مهاجرین خارجی برای برخورداری اتباع خارجی از گواهینامه رانندگی خبر می‌دهد که استفاده قانونی از وسایل نقلیه خودرویی و موتوری همواره یکی از درخواست‌‌های مکرر مهاجرین بوده است؛ با این حال رضادوست جدول زمانی برای اجرایی شدن این وعده ارائه نکرد.

مدیرکل اداره اتباع و مهاجرین خارجی افزود: برای مدرک طرح سرشماری قرار است برای آن افرادی که تجربه حضور در ایران را دارند و مشغول به کار هستند و شرایط بهتری به نسبت دیگران دارند، امتیازات بیشتری تعلق گیرد؛ چنانکه در تمام دنیا به همین منوال است، لذا برای سرشماری‌ها، بازشماری‌ها و طرح شناسایی‌ها خدماتی درنظر گرفته‌ایم.

وی ادامه داد: وزارت کار قرار است سامانه بافیا را بررسی کند و اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی نیز در اطلاعیه‌ای اعلام می‌کند که تا مهاجرین در این سامانه شناسه را دریافت کنند.

مهاجرین افغانستانی «گواهینامه‌دار» می‌شوند

رضادوست همچنین با اشاره به نزدیک شدن پایان اعتبار اقامت برخی کارت‌های آمایش گفت: مهاجرینی که 30 دی ماه اعتبار اقامت آنها تمام می‌شود، نگران نباشند، همانند زمانی که در تاریخ 30 مهر ماه اعتبار آنها به اتمام رسید و ما به صورت خودکار اعتبار آنها را تمدید کردیم.

وی اضافه کرد: اگر اداره اتباع برای تمدید اعتبار اقامت مهاجرین فراخوان صادر کرد باید، اتباع باید به سایت بافیا مراجعه کنند و شناسه کار را دریافت نمایند و در واقع اولین فاکتور حضور در کشور داشتن شناسه کار است.

رضادوست درباره طرح مبنا گفت این طرح هنوز درباره اتباع اتفاقی نیفتاده است و در دستور کار قرار نگرفته است و به محض ابلاغ آن را اجرایی خواهیم کرد.