روایت باهنر از لجاجت میر حسین موسوی در سال 1388

محمدرضا باهنر در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به یوم الله 9 دی ضمن بازخوانی فتنه ۸۸ گفت: ۵ روز بعد از انتخابات با مرحوم پرورش و مرحوم عسگراولادی به منزل آقای موسوی رفتیم، به میرحسین گفتم شما ۲۰ سال از سیاست دور بودید، بعد از ۷، ۸ ماه که وارد سیاست شدید ۱۳ میلیون رأی گرفتید، اگر این رای‌ها را مدیریت کنید می‌توانید رقیب دولت شوید و دور بعد قطعاً رئیس جمهور می‌شوید.

وی افزود: موسوی گفت این‌ها ستاد مرا بستند؛ به او گفتم اگر می‌خواهی رقیب نظام باشی، تبعید و زندان سرانجام آن است؛ اما اگر می‌خواهی رقیب دولت شوی می‌توانی فعالیت کنی.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین افزود: به او گفتم فرض کنیم انتخابات باطل شد، اگر دوباره رأی نیاوردی چه، گفت «دوباره مردم را به خیابان دعوت می‌کنم!»

محمد رضا باهنر

وی در ادامه با اشاره به اغتشاشات اخیر اظهار داشت: در اغتشاشات اخیر برای نخستین بار حکومت‌های استکباری، با NGO و سلبریتی‌ها به نحو شفاف و عریان متحد شدند.

باهنر افزود: گرچه در زمان جنگ همه حکومت‌ها از صدام حمایت می‌کردند، اما درواقع انکار می‌کردند؛ اما در اغتشاشات اخیر همه به نحو شفاف علیه ما متحد شدند.

باهنر در ادامه با ارائه ۳ پیشنهاد برای مقابله با شرایط فعلی گفت: تأسیس کرسی رسمی برای شنیدن اعتراض مردم، بالا بردن سعه صدر و سطح پذیرشمان در ساحت سیاست، اصلاح برخی ساختار‌های کشور.