سلیمانی اعتبار مقاومت

 نقش راهبردی سردار سلیمانی در ایجاد و راه‌اندازی جبهه مقاومت یک نقش بسیار اساسی و بنیادی بود و باید بگوییم هم در جهت پشتیبانی از جبهه مقاومت و هم احیای آن و هم از تجارب 8 ساله دفاع‌مقدس و مبارزه با اشرار و قاچاقچیان بزرگ در منطقه جنوب شرق، ایشان به بهترین نحو این تجارب را منتقل کرد و در نهایت با علاقه‌مندی‌ای که جبهه مقاومت از خود نشان داد، در همه زمینه‌ها بسیار عالی رشد کرد. امروز باید بگوییم جبهه مقاومت تا حد بسیار زیادی متکی به خود هستند و نیازهای اولیه خود را به مراتب در همه ابعاد و مسائل آموزشی و تجهیزات و سازماندهی تأمین کردند و رشد یافتند و همین پیشرفت‌ها باعث عصبانیت استکبار جهانی و به خطر افتادن صهیونیسم بین‌الملل و کشورهای ارتجاعی منطقه است؛ اگر امروز این کشورها توطئه‌هایی را در منطقه طراحی و عملیاتی می‌کنند به علت پیشرفت‌های جبهه مقاومت است. 

نیروهای ایران در کشورهای منطقه حضور نیافتند تا مانند کشورهای استکباری، کشورگشایی کنند یا امتیازی از این کشورها بگیرند بلکه بیشتر براساس مکتب رهایی‌بخش اسلام ناب محمدی بود. این کشورها دیدند ما در عرصه ایستادگی و مقاومت در مقابل تمام دنیا به غیر از سوریه در دفاع‌مقدس پیروز شدیم و به همین دلیل این ملت‌ها نسبت به این مساله حساس و علاقه‌مند شدند و از ایران اسلامی بویژه نیروی قدس خواستند در این موضوع تجارب خود را به آنان منتقل کند و با موفقیت هم این کار انجام شد، لذا امروز می‌بینیم یک جبهه بسیار قوی و مقاوم در مقابل زورگویان عالم مانند داعش، آمریکا و عربستان شکل گرفته است. شاهد بودیم آمریکا و عربستان بمب‌های خود را بر سر مردم پابرهنه یمن ریختند اما ملت یمن به این دلیل که الگوی خود را جبهه مقاومت قرار دادند و همسو با این جبهه شدند، توانستند چندین سال در مقابل تمام تجهیزات پیشرفته این کشورها بایستند و با حداقل امکانات، بلایی بر سر این زورگویان آوردند که نه تنها نتوانستند طبق ادعاهای خود، در طول 6 روز یمن را در اختیار خود بگیرند و در این میدان پیروز شوند بلکه امروز با التماس آتش‌بس را ‌طلب می‌کنند و می‌دانند خطرات بسیار بزرگی از طرف جبهه مقاومت یمن علیه آنها ایجاد می‌شود. 

سلیمانی اعتبار مقاومت

حاج‌قاسم سلیمانی در مقابله با اسرائیل نیز نقش راهبردی داشتند. شهید سلیمانی اطلاعاتی که از نیروهای اسرائیل به دست آوردند را بررسی کردند و در نهایت با طراحی مناسب در جهت خنثی کردن توطئه‌های اسرائیل گام برداشتند و به موفقیت رسیدند، از جمله این موفقیت‌ها جنگ 33 روزه حزب‌الله با اسرائیل بود که در این درگیری اسرائیل نتوانست کاری کند و در نهایت به برخی کشورهای عربی متوسل شد تا واسطه شوند که حزب‌الله آتش‌بس را قبول کند. در غزه نیز شاهد بودیم اسرائیل در نهایت مجبور به عقب‌نشینی شد. همه این موارد نشان‌دهنده شناخت تاکتیک صهیونیست‌ها توسط حاج‌قاسم و یاران ایشان بود و باید بگوییم در بسیاری از زمینه‌ها موفق بودند.

سردار اسماعیل کوثری