اقدام نشریه هتاک فرانسوی با هماهنگی دولت‌های غربی بوده است

 مصطفی انتظاری با اشاره به توهین نشریه هتاک شارلی ابدو ، اظهار داشت: اگر این پیش فرض را بپذیریم که رسانه‌ها در فرانسه مستقل و به صورت خودجوش عمل می‌کنند، این سوال پیش می‌آید که چرا در مواقع خاصی اینگونه محتواها از سوی آنها منتشر می‌شود!

وی با طرح این سوال که چرا در مواقعی که بحران و یا موضوع سیاسی در خاورمیانه بوجود می‌آید که از قضا سرویس‌های امنیتی آمریکا در این بحران‌ها دست دارند، شاهد انتشار چنین محتواهایی هستیم، تصریح کرد: در گذشته نیز شاهد انتشار مطالب توهین آمیز به پبامبر اکرم (ص) بودیم و این محتوا زمانی منتشر شد که در سوریه جنگ با داعش آغاز شده بود که عملاً انتشار آن کاریکاتورها در آن زمان، یک زمینه سازی و بهانه تراشی برای جریانات تروریستی و تکفیری بود تا عملیات تروریستی خود را در منطقه افزایش دهند.

کارشناس مسائل بین الملل عنوان کرد: در حال حاضر نیز در شرایطی شاهد انتشار کاریکاتورهایی در اهانت به مرجعیت شیعه هستیم که رسانه‌های خارجی در تلاشند نوعی بی ثباتی در کشور ایجاد کنند.

اقدام نشریه هتاک فرانسوی با هماهنگی دولت‌های غربی بوده است

انتظاری خاطرنشان کرد: بنابراین نمی‌توانیم بگوییم نشریه هتاک فرانسوی به صورت مستقل اقدام به انتشار چنین محتوایی کرده لذا اقدام آنها قطعاً با چراغ سبز دولتهای غربی انجام شده است.