به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، آیتالله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه در بدو ورود به مشهد مقدس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به همراه مسئولان عالی قوه قضائیه به شهر مقدس مشهد آمدیم تا از انوار مقدس حضرت ثامنالحج (ع) بهره ببریم.

وی ادامه داد: در این هفته یک روز آن به بررسی وضعیت و عملکرد دستگاه قضایی اختصاص دارد تا نکات مهم و برجسته در این زمینه مطرح شود و مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: از این رو در ششم تیر‌ماه(فردا) همایش سراسری قوه قضائیه با حضور سران سه قوه، مسئولان عالی قضایی، تعدادی از قضات سراسر کشور و سایر مسئولان کشوری برگزار خواهد شد که از صبح تا غروب ادامه خواهد داشت.

لاریجانی گفت: در این نشست رؤسای قوا به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود خواهند پرداخت. همچنین با حضور مسئولان عالی قضایی جلسات پرسش و پاسخی در زمینه موضوعات مطرح شده برگزار خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: روز هفتم تیر و آخرین روز هفته قوه قضائیه به دیدار مقام معظم رهبری رفته و مطابق سال‌های گذشته گزارشی از روند فعالیت‌های قوه ارائه خواهیم کرد و بعد از آن از رهنمودهای ایشان که موجب دلگرمی مسئولان قضایی است بهره خواهیم برد.

لاریجانی درباره محور همایش سراسری قوه قضائیه گفت: بنده تنها سخنران این مراسم نیسیتم و رؤسای سایر قوا نیز از مدعوین این مراسم هستند که طبیعتا مطالب خود را مطرح خواهم کرد. تحول در دستگاه قضایی و ارکان آن و چگونگی ایجاد تحول محور سخنان بنده خواهد بود