ایران، آمریکا را در منطقه تحقیر کرد

 «مهدی سبحانی» در گفت وگو با پایگاه خبری «العهد» دلیل اصلی تحقیر و ذلیل شدن آمریکا در غرب آسیا را جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت دانست و افزود که شهید سپهبد حاج « قاسم سلیمانی » و نهضت مقاومتی که ایجاد کرد، عامل شکست طرح های آمریکا و تغییر معادله به سود ملت های منطقه شد.

وی افزود: سردار شهید سلیمانی در عرصه اقتدار ملی و بین المللی نقش فراوانی داشت، برگزاری مراسم بزرگداشت برای وی، این پیام را به همراه دارد که این شهید والامقام در قلب مردم جهان و افکار و آرمان های او همچنان زنده است.

سبحانی با بیان اینکه "شهید سلیمانی فقط به ایرانی ها تعلق نداشت بلکه متعلق به همه آزادی خواهان و مظلومان جهان بود"، ادامه داد: شهید سلیمانی زنده است زیرا نبرد همچنان ادامه دارد و ان شاالله در نهایت پیروز خواهیم شد.

وی با نثار درود به ارواح پاک تمام شهدای مقاومت و آزادی و شرافت، شهدای سوریه، لبنان، فلسطین، عراق، یمن و ایران بویژه شهید سلیمانی گفت که دلیل اصلی ذلیل شدن آمریکا در غرب آسیا، جمهوری اسلامی و مقاومت است.

سفیر کشورمان در دمشق درباره شهید سلیمانی افزود: تبدیل ایران به قدرت منطقه در غرب آسیا طی دو دهه گذشته نتیجه تفکرات این شهید گرانقدر است؛ شهیدی که توانست معادله قدرت را به نفع مقاومت و علیه شرارت تغییر دهد.

وی اضافه کرد که دلیل جنایت تروریستی آمریکا که منجر به شهادت سردار سلیمانی شد آن بود که وی شکست های زیادی را در منطقه بر آمریکا تحمیل کرد و این کشور قادر به ترسیم معادلات منطقه بر اساس نقشه های خود نبود.

سبحانی گفت: عاملان جنایت ترور شهید سلیمانی اگر گمان کردند که با ترور او می توانند اهداف و ارزش های او را نیز از بین ببرند، در توهم به سر می برند.

ایران، آمریکا را در منطقه تحقیر کرد

وی تصریح کرد که جسم شهید سلیمانی از میان ما رفت اما خط مشی، تفکر و مکتب او همچنان چراغ راهی است که مبارزان،آزادی خواهان و استقلال طلبان به وسیله آن هدایت می شوند و این راه ادامه دارد.