هیچ مذاکره مستقیم برجامی با آمریکا نخواهیم داشت

ابراهیم عزیزی ، عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با افکارنیوز به پیام آمریکا ازطریق قطر به جمهوری اسلامی ایران برای از سرگیری مذاکرات هسته‌ای بیان می‌کند: ما در رابطه با برجام به کررات صحبت کرده‌ایم و بر این تاکید داشته‌ایم که منافع ملی حفظ شود.

وی افزود: اساسا همیشه به لحاظ اینکه نظام اسلامی دارای یک پایه گفت‌وگوی قوی و مدافع منافع ملی و حقوق حقه ملت ایران است، طبیعتا با چارچوب حاکم بر اندیشه‌های انقلاب اسلامی هیچ گاه با مذاکره مشکل نداشته‌ایم.

عزیزی اظهار داشت: درصورتی که بدانیم مذاکره، منافع ملت ایران را تامین می‌کند آن را راهبرد دانسته‌ایم. اما ما هیچ‌وقت مذاکره را برای مذاکره نمی‌پسندیم و اگر بدون نتیجه باشد آن را سزاوار نمی‌دانیم.

*مذاکرات برجامی باید تضمین داشته باشد

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: مذاکره‌‌ای تضمین نداشته باشد، طرف‌های توافق‌کننده به‌راحتی نقض عهد کنند مذاکره نیست. زمانی که مطمئن باشیم منافع و چارچوبمان تامین و حفظ می‌شوند وارد گفت‌وگو می‌شویم.

وی اظهار داشت: ما حاضر نیستیم با آمریکا مذاکره‌ای داشته باشیم زیرا به هیچ‌وجه صلاحیت ندارند. آن‌ها از برجامی که خودشان می‌دانند خسارت محض برای ایران بود، خارج شدند و با کشوری که اکنون جزوی از توافق‌نامه برجام نیست ما صحبت مستقیم نخواهیم داشت.

هیچ مذاکره مستقیم برجامی با آمریکا نخواهیم داشت

عزیزی گفت: خروج آمریکا از برجام به‌عنوان یک اقدام زشت در تاریخشان ثبت شد. هرچند ما به برجام دل نبسته بودیم اما دست کم آن را محترم می‌شمردیم. حال نیز آمریکایی‌ها هیچ نقشی در مذاکرات مستقیم برجامی ندارند.

نماینده مردم کرمانشاه درمجلس تاکید کرد که ما از مذاکره هراس و ابایی نداریم. با این شرایط اروپایی‌ها هم باید به شیطنت‌های اخیرشان پاسخ دهند و بپذیرند در محاسباتشان و پشتیبانی از عناصری که به دنبال ایجاد اغتشاش و ناامنی بودند اشتباه کردند.

این عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس درانتها خاطرنشان کرد: اگر آمریکا قول و تضمین بدهد اشتباهات گذشته خود را جبران می‌کند می‌توانیم نگاهی به مذاکرات در راستای تامین منافع جمهوری اسلامی ایران داشته باشیم. تحریم‌ها باید لغو و پرونده پادمان بسته و تضمین‌های اساسی داده شود و راستی آزمایی نیز صورت گیرد.