درآمد حاصل از فروش اموال مازاد دولت باید صرف زیرساخت کشور شود

غلامرضا شریعتی ، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با افکارنیوز درمورد واگذاری و فروش اموال مازاد دولت بیان کرد: واگذاری اموال راکد دولت و استفاده بهینه از این اموال در حوزه مسائل زیرساختی به نفع اقتصاد کشور است و اموالی که راکد مانده و در چرخه استفاده مردم قرار نگرفته می‌تواند به سمت ایجاد زیرساخت‌هایی حرکت کند که با مشکل جدی مواجه است.

وی افزود: به عنوان مثال در حوزه آموزش و پرورش می‌توانیم مدارس و مراکز آموزشی بسازیم که دانش‌آموزان محروم و نیمه محروم بتوانند از اموال راکد دولت که متعلق به ملت است استفاده کنند.

شریعتی ادامه داد: دولت باید طبق سازوکار مشخصی این اموال را بفروشد و از آن در حوزه‌هایی استفاده کند که موجب رونق شود. مثلا در حوزه وزارت راه، راه‌های مبادلاتی و کارهای زیرساختی بسیار زیادی می‌تواند به سامان برسد و فروش اموال مازاد دولت به این پروژه‌ها سرعت می‌بخشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد: لذا این یک تصمیم بسیار عاقلانه‌ای است. فرمایش مقام معظم رهبری نیز در این کار ملاک است و از ایشان تشکر می‌کنیم اما آنچه که محل نگرانی برخی از نخبگان و کارشناسان است این است که در فرایند این واگذاری‌ها از هدف اصلی این طرح دور شویم.

درآمد حاصل از فروش اموال مازاد دولت باید صرف زیرساخت کشور شود

او عنوان کرد: هدف این است که درآمد حاصل از فروش اموال راکد و مازاد دولت صرف زیرساخت و پروژه‌های عمرانی شود و نگران هستیم که نکند یک زمانی درآمدهای حاصله، صرف مخارج جاری دولت و کشور شود و این یک نگرانی جدی است.

شریعتی درانتها گفت: ازطرف دیگر اموالی که مربوط به هر وزارتخانه است باید صرف همان وزارتخانه شود و مدام از یک وزارتخانه یه یک نهاد دیگر منتقل نشود. بنابراین اگر این اعتماد به وجود بیاید دستگاه‌ها نیز کمک می‌کنند تا واگذاری صورت گیرد.

حانیه سجودی