رئیسی: ملت ایران دست پلید دشمن را می‌شناسد

آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور، امروز در مراسم راهپیمایی 22 بهمن به سخنرانی پرداخت.

وی با بیان اینکه ۲۲ بهمن روز آغاز استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است، گفت: امروز جلوه انسجام ملی، وحدت، یکپارچگی و حضور حماسی مردم است. امروز آمدیم بگوییم ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ با حضور مردم، پیروزیِ جبهۀ انقلاب یک‌بار دیگر رقم خورده است.

رئیسی تصریح کرد: مردم امروز در میدان حاضر شدند با امام و رهبری و شهدا و آرمان های انقلاب تا عهد ببندند. 

رئیس جمهور با بیان اینکه برخی به دنبال تطهیر چهره پهلوی هستند، گفت: باید تببین شود رژیم پهلوی چه عقب ماندگی و ذلتی برای ملت ایران آورد.

وی تاکید کرد: در این 44 سال مشخص شد ملت ایران خیلی توانمند است و ظرفیت دارد. کارهای بسیاری در حوزه‌های مختلف از جمله علم و فناوری، عرصه‌های اقتصاتدی، علمی و فناوری و پزشکی در انقلاب صورت گرفته و در خیلی از عرصه‌ها رتبه‌های برتر را داریم.

رئیسی افزود: مردم تاریخ ساز ما در حوادث اخیر دشمن و دست پلید دشمن را شناختند و در صحنه حاضر شده و خوش درخشیدند و دشمن را ناکام گذاشتند.

وی گفت: قبل از انقلاب مقامات فقط به فکر این بودند که چه کار کنند آمریکا و نظام سلطه خشنود و راضی باشد.

رئیس جمهور تصریح کرد: کشور علی رغم تحریم از رشد اقتصادی بهره مند است. دشمنان نگاه کردند دیدند در تولید رشد داریم. در هر شاخصی که برای آنها مهم بود دیدند که ما در حال رشد هستیم. در مشارکت، در کار دانش بنیان، کشور در حال پیشرفت است. دست به توطئه زدند. فکر کردند با پروژه آشوب می توانند جلوی پیشرفت ما را بگیرند.

رئیس جمهور تاکید کرد: دشمنان در همه حوزه ها یک کار ترکیبی را رقم زدند. غافل از اینکه ملت ایران آنها را می‌شناسد، وقتی که آنها سخن از زندگی می‌کنند مردم نگاه می‌کنند که حضور آنها در افغانستان و عراق و لبنان و سوریه زندگی بخش بوده؟ 

وی خطاب به غرب و امریکا اظهار داشت: کجای عالم شما زندگی را به مردم افغانستان و عراق و لبنان و سوریه و... هدیه کرده اید که اکنون مدعی هستید؟  شما می خواهید انسجام ملی ما را هدف قرار بدهید. شما اگر می‌خواهید سخن ملت ایران را بشنوید اینها هستند ملت بزرگ ایران. شما از حقوق زن سخن می‌گویید. به برکت انقلاب اسلامی ملت ایران آزادند. زنان ما به عنوان استاد و دانشجو در عرصه های سیاسی و اجتماعی و همه عرصه ها حضور بسیار پررنگی است. ما در ارتباط با حقوق زنان در جایگاه مدعی هستیم و شما در جایگاه متهم هستید. شما زن را تبدیل کردید به ابزار و از زن به عنوان یک ابزار استفاده می‌کنید.

رئیسی تاکید کرد: در هسته ای ما در جایگاه مدعی هستیم و شما متهم 15 بار آژانس اعلام کرده که ایران هیچ انحرافی نداشته است اما شما بمب اتم دارید و در جایگاه متهم قرار دارید. داعش را شما تشکیل دادید، حمایت کردید و به جان ملت مسلمان انداختید اما ملت ایران با داعش مبارزه کرد. باید به تاریخ و انسانیت جواب دهید.

وی گفت: آنهایی که در اغتشاشات اخیر فریب دشمن را خوردند باید بدانند آغوش ملت برای آنها باز است. ما هم در دولت نگاه پدرانه‌ای که رهبری داشتند را دنبال خواهیم کرد. امروز همه فهمیدند دشمن به دنبال فریب بوده و دنبال آزادی و زندگی نیست.

رئیس جمهور در ادامه درگذشت تعدادی از شهروندان دو کشور ترکیه و سوریه را تسلیت گفت و افزود: ما همسایه روزهای سختیم و دشمن بداند اگر فکر می‌تواند با توطئه امنیت منطقه را به خطر بیاندازد، اشتباه کرده است.

رئیسی اضافه کرد:  به دشمنان می‌گویم، سخن ملت را می‌خواهید بشنوید؟ این‌ها ملت بزرگ ایران هستند.

وی با بیان اینکه ما در ارتباط با حقوق زنان در جایگاه مدعی هستیم، گفت: دشمنان ما در جایگاه متهم هستند، آنها از زنان استفاده ابزاری کردند و آنان را به کالا تبدیل کردند. در مسئله خانواده ما در جایگاه مدعی هستیم و غرب متهم، آنها پست‌ترین نوع ابتذال را یعنی همجنس‌گرایی ترویج می کنند.

رئیس جمهور تصریح کرد: در مساله هسته‌ای ما مدعی هستیم و دشمنان ما متهم، آنها 15 هزار کلاهک هسته‌ای دارند و ملت ما را از دستیابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای منع کردند.در مسله مبارزه با تروریسم ما مدعی هستیم و آنها متهم، آنها داعش را ایجاد، پشتیبانی و مسلح کردند و به جان مردم منطقه انداختند اما حاج قاسم عزیز ما مردم منطقه را نجات داد، آنها متهم هستند و باید به مردم دنیا و تاریخ پاسخ بدهند.