زندانیان ایرانی در بَند آمریکایی‌ها به بهانه‌های واهی گرفتار شدند

شهریار حیدری در خصوص اظهارات وزیر امور خارجه کشورمان مبنی بر توافق با آمریکایی ها برای تبادل زندانی ، گفت: ایالات متحده همواره طی سالیان گذشته و همزمان با طرح موضوع برجام از طریق سفارت حافظ منافعش، پیغام های مختلفی را برای ایران ارسال کرده است.

 

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه موضوع تبادل زندانی می تواند نشان دهنده و مقدمه چینی برای گفتگو از طریق مذاکره مستقیم یا غیر مستقیم است، اظهار کرد: این مهم در حالیست که زندانیان زیادی به بهانه های واهی در زندان های آمریکا گرفتار شده اند که اگر پرونده آنها در مرجع و دادگاه های صالح مورد بررسی قرار بگیرد، بدون شک باید سریعا آزاد شوند.

وی در این زمینه، تصریح کرد: مطابق نظر امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، ما آماده تبادل هستیم ولی طرف آمریکایی باید مجموعه‌ای از اقدامات فنی را انجام دهد.

زندانیان ایرانی در بَند آمریکایی‌ها به بهانه‌های واهی گرفتار شدند

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه کاخ سفید پس از خروج یکجانبه از برنامه اقدام مشترک دچار هراس شده که این توافق از بین برود در صورتی که خودش عامل اصلی این امر است، افزود: این مهم در حالیست که جمهوری اسلامی بارها اعلام آمادگی خودش برای انجام مذاکره و گفتگو را اعلام کرده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروزه مذاکره میان دو کشور به دلیل اقدامات ضدایرانی مانند اعمال تحریم های صنعت نفت و غیره به بن بست خورده است، خاطرنشان کرد: در این میان سیاستمداران کاخ سفید بدنبال توافق با ایران و دریافت حداکثر امتیازات برجامی است.