به گزارش افکارنیوز به نقل از ايسنا، علي لاريجاني در نطق پيش از دستور خود در صحن علني امروز مجلس گفت: مشكل گراني كه اين روزها در مايحتاج مردم نظير نان، شير و گوشت و مسكن بروز كرده است جداي از خصومت دشمنان خارجي از كاستي تدبير دروني رنج ميبرد.

وی افزود: وقتی مجلس در بحثهدفمندی یارانه‌ها اصرار داشت که ۳۰ درصد درآمد به تولید کشور کمک شود یا با شیب ملایمی این مسیر طی شود یک سلیقه تاکتیکی نبود بلکه از سر بررسی عمیق کارشناسی این تصمیم گرفته شد که تولیدکنندگان دامی، کشاورزی و صنعت با وضعیت فعلی مواجه نشوند.

لاریجانی تصریح کرد: مهم‌ترین مساله‌ای که مجلس و کمیسیون‌ها و مرکز پژوهش‌ها باید برای خود به عنوان اولویت ملی در نظر بگیرند تمرکز در ساماندهی وضع اقتصادی و کمک به دولت در تصمیم‌گیری به قاعده است.

وی خاطرنشان کرد: در هفته سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه با مسوولان دولتی جلساتی برای کنترل وضعیت بازار به خصوص در خصوص نان و شیر و گوشت تشکیل شد که منجر به پرداخت یارانه بیشتر برای نان شد و همچنین در زمینه سایر موارد بحث‌های کارشناسی خوبی مطرح شد که باید با همت جدی به اجرا درآید.

رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: لازم است وزیر صنعت، معدن و تجارت سریع‌تر در این موارد گام برداشته و زمینه آرامش جامعه را فراهم آورد البته برای رفع مساله گرانی باید به ریشه‌های آن توجه کرد و کمیسیون‌های برنامه و بودجه و اقتصاد نیز در بعد کلان اقتصادی با حضور مسوولان اجرایی بررسی‌های لازم را بنمایند.

نماینده مردم قم در مجلس خاطرنشان کرد: لازم است کمیسیون کشاورزی با وجود اهمیت دسترسی مردم به مایحتاج اولیه با حضور وزرای مربوطه مستمرا نظارت و کنترل بر قیمت‌ها داشته و با روحیه همکاری با مسوولان دولتی در حل مساله گرانی اهتمام جدی داشته باشد و گزارش آن را به مجلس ارائه کند.

وی با تاکید بر اینکه کمیسیون صنایع نیز باید در این راستا گامی جدی بردارد، ‌اظهار داشت: بخش‌هایی از صنعت با آسیب‌هایی مواجه است که لازم است با حضور مسوولان مربوطه رسیدگی و حل مشکلات آنان طبقه‌بندی شود و نهایت تلاش برای رونق تولید کارخانجات صورت گیرد و اگر نیاز به مصوباتی در مجلس بود ارائه گردد.

لاریجانی با اشاره به تصویب بسته حمایت از تولید در بودجه ۹۱ تصریح کرد: مهم‌ترین رکن روان‌سازی تولید در مقام اجرا است که با نظارت مستمر کمیسیون‌ها این امر انجام می‌گیرد و گزارش آن به مجلس داده می‌شود.

رییس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رفتارهای کشورهای استکباری در این مرحله از انقلاب اظهار کرد: آنها سعی در ایجاد رخوت و یاس در بعد اقتصادی کشور دارند و سعی می‌کنند علامت‌هایی نظیر گرانی را بیابند و آن را راهی برای روش‌های مزورانه و زورگویانه خود تبلیغ نمایند.

وی افزود: ظهور چنین مشکلاتی باید عزم ما را در حرکت مجاهدانه اقتصادی جهت رفع نیازهای مردم مضاعف کند و روحیه همکاری و تعاون میان دولت و مجلس مسلط بر سایر حواشی باشد البته در همه احوال رعایت ضوابط قانونی مبنای کار است و اگر به خاطر شرایط لازم باشد ضوابط قانونی را تغییر می‌دهیم.

لاريجاني خطاب به دولت اظهار كرد: از دولت محترم ميخواهيم كه واقعبينانه به موضوع گراني توجه تام داشته و تلاش مجدانهاي در اين زمينه بنمايد.