به گزارش افکارنیوز، عباس قائید رحمت در گفتوگو با خانه ملت، با اشاره به آسیبهای اجتماعی ناشی از مشکلات اقتصادی تصریح کرد: زمانی که افراد به دلیل مشکلات متعدد از دستیابی به اهداف خود بازمیمانند، این ناکامی خود را به شکل هیجانهایی مانند خشونت بروز داده و سایر افراد و جامعه را در معرض رفتارهای خشن خود قرار میدهند.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عدم کنترل خشونت منجر به افسردگی می‌شود، افزود: اگر افرادی که اقدام به نزاع، فحاشی و ضرب و شتم می‌کنند، کنترل شوند و مشکلات آنها به حداقل برسد، شاهد بروز افسردگی در آنها نخواهیم بود.

وی با بیان اینکه علل و ریشه‌های رفتارهای پرخاش‌گرانه باید بررسی شود، گفت: اگر پرخاشگری‌ها واکاوی و کنترل نشوند فرد را به افسردگی دچار خواهند کرد و ممکن است سرانجام منجر به خودکشی فرد شود.

قائید رحمت مسائل اقتصادی را از دیگر علل بروز خشونت‌های خانوادگی دانست و اذعان داشت: در حال حاضر شاهد افزایش روزبه‌روز گرانی‌ها و تورم در جامعه هستیم که این فشار اقتصادی بر روی رفتارهای اجتماعی و خانوادگی افراد نیز اثر منفی می‌گذارد.

این نماینده مجلس نهم بیان کرد: برای حفظ سلامت روانی افراد جامعه، دولت باید با استفاده از متفکران و اقتصاددانان تمام امکانات را در راستای حل مشکل گرانی به کار گرفته و راه‌کارهای کوتاه‌مدت و میان‌مدت برای مقابله با تورم اتخاذ کند.

وی با تاکید بر اینکه باید فرهنگ‌سازی لازم در ارتباط با کنترل خشونت‌های خانوادگی انجام شود، گفت: باید با کمک رسانه‌ها اطلاع‌رسانی لازم به مردم داده شده و فرهنگ جامعه در این زمینه ارتقا یابد.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس نهم کاهش سلامت روان را در بروز خشونت موثر دانست و افزود: دستگاه‌های متولی سلامت روان باید به موضوع کنترل پرخاشگری‌ها سرعت بیشتری بدهند و با آموزش خانواده و واکسیناسیون روانی افراد از بروز این رفتارها جلوگیری کنند.

دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به صورت کم و بیش در جامعه وجود دارد اما افرادی میتوانند با این مشکلات به خوبی کنار آمده و رفتارهای خشونتآمیز از خود بروز ندهند که از مهارتهای لازم در این زمینه برخوردار باشند.