به گزارش افکارنیوز به نقل از ایسنا، متن كامل پيام سردار سرتيپ پاسدار احمد وحيدي به شرح زير است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

هشتم تیر از یک سو یادآور درد و رنج طاقت‌فرسای مردم رشید و مظلوم و رزمندگان غیور ایران اسلامی است که برای حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی و حراست از مرزهای ایران اسلامی در برابر حملات ناجوانمردانه شیمیایی رژیم جنایتکار صدام پایمردی و ایستادگی کردند و از سوی دیگر یادآور خوی غیرانسانی دولت‌های مستکبر غربی بخاطر حمایت همه‌جانبه از رژیم صدام در استفاده از سلاح‌های شیمیایی علیه رزمندگان و نیز شهروندان غیرنظامی بخصوص در منطقه سردشت است.

جمهوری اسلامی ایران بزرگترین قربانی کاربرد سلاح‌های شیمیایی در جهان است و چندین هزار شهید و دهها هزار مصدوم نتیجه استفاده گسترده سلاح‌های شیمیایی اهدایی دولت‌های غربی به رژیم صدام علیه جمهوری اسلامی ایران است.

با وجود گذشت سالها از دوران جنگ تحمیلی، هنوز دهها هزار مجروح شیمیایی وجود دارند که با درد و رنج غیرقابل توصیف ناشی از عوارض سلاح‌های شیمیایی زندگی می‌کنند و هر از چندگاه شاهد شهادت مظلومانه بعضی از این عزیزان هستیم.

بر اساس مقررات معاهده منع سلاح‌های شیمیایی، سال ۲۰۱۲ مهلت نهایی انهدام سلاح‌های شیمیایی توسط کشورهای دارنده این نوع تسلیحات بود. ایالات متحده آمریکا بعنوان بزرگترین دارنده سلاح‌های شیمیایی که خود عضو کنوانسیون منع سلاح‌های شیمیایی نیز هست، با عدم اجرای این تعهد، معاهده سلاح‌های شیمیایی را به صورت صریح و آشکار نقض کرده است. بی‌تردید باقیماندن زرادخانه‌های شیمیایی کشورهای دارنده سلاح‌های شیمیایی به منزله تهدید صلح و امنیت بین‌المللی و به نوعی ادامه رعب و وحشت نسبت به استفاده و تهدید به استفاده از سلاح‌های شیمیایی در جهان است. رژیم صهیونیستی نیز با عدم اجازه نظارت سازمان‌های بین‌المللی بر تأسیسات شیمیایی خود، بیش از پیش نگرانی درخصوص توسعه این سلاح‌ها توسط این رژیم را افزایش می‌دهد.

جمهوری اسلامی ایران از سازمان منع سلاح‌های شیمیایی به طور جدی درخواست دارد تا در جهت تحقق نهایی اهداف معاهده مذکور از جمله حذف کلیه سلاح‌های شیمیایی در جهان، تلاش جدی نماید. همچنین سازمان ملل متحد می‌بایست به نوبه خود در جهت ایجاد جهان عاری از سلاح‌های کشتار جمعی از جمله سلاح‌های شیمایی تلاش کند.

ذهنیت مردم جمهوری اسلامی ایران از اقدامات غیر بشردوستانه رژیم صدام در استفاده از سلاح‌های شیمیایی و نیز اقدامات غیر انسان دوستانه کشورهای حامی صدام به ویژه کشورهای غربی در تجهیز ارتش صدام حسین به سلاح‌های شیمیایی و حمایت رسمی آنها از تروریست‌های بین‌المللی و منافقین مزدور که فجایع تلخ و دهشتناکی نظیر فاجعه هفتم تیر را مرتکب شدند، پاک نخواهد شد.

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ضمن گرامی‌‌داشت هشتم تیر، روز ملی مبارزه با سلاح‌های شیمیایی و بیولوژیک و بزرگداشت یاد و خاطره قربانیان سلاح‌های شیمیایی، تعهدات جامعه بین‌الملل به ویژه ایالات متحده آمریکا را در جهت انجام مفاد و مقررات معاهده منع سلاح‌های شیمیایی و تحقق کامل جهان عاری از سلاح‌های شیمیایی را یادآوری می‌کند.

اميد است جامعه جهاني نيز با بهكار بستن حداكثر تلاش خود، به اين چشمانداز كمك كند و در آيندهاي نزديك شاهد جهاني عاري از سلاحهاي شيميايي و تروريسم باشيم.