العربیه " موسوی " و " کروبی " رابه کام مرگ کشاند

به گزارش افکارنیوز به نقل از جام نیوز، شبکه العربیه (alarabiya) چهارشنبه ۳۱ خرداد (June.۲۱) در خبری مدعی شد: از ساعات اولیه صبح چهارشنبه پیامک های مشکوکی در تهران رد و بدل شد که تا کنون منشأ آن مشخص نشده است. برخی از این پیامک ها حاوی پیام های مختلف سیاسی و برخی دیگر شایعه هایی درباره وضعیت سلامت جسمانی برخی از زندانیان سیاسی بوده است. بنا به گزارش های رسیده به "العربیه.نت" شماری از این پیامکها ، مردم را دعوت به تجمع اعتراضی در برخی از نقاط شهر می کردند. این در حالی است که هیچ کدام از گروه های مخالف و نیروهای معترض، برای تجمع اعتراضی فراخوان نداده اند. برخی از این پیامک ها حاوی خبرهایی دال بر مرگ دو تن از زندانیان سیاسی بوده است. پس از مدتی، خبر فوت یکی دیگر از زندانیان سیاسی نیز در اس.ام.اس ها منتشر شد. با توجه به رد و بدل شدن وسیع و ناگهانی این پیامک ها، که برخی خبرهای آن در فضای شبکه های اجتماعی هم منتشر شد، کنجکاوی مردم در مورد منشأ این خبرها برانگیخته شد.

العربیه افزود: «چه بسا این گونه شایعه ها، سازمان های امنیتی ایران باشند که هدف از این اقدام، سنجش واکنش احتمالی جامعه و نوع آن واکنش در قبال چنین شایعاتی باشد.»

به نظر می رسد العربیه که سابقه طولانی در شایعه سازی دارد، به دنبال زمینه سازی برای انتشار شایعه مرگ "موسوی" و "کروبی" است تا با سوء استفاده از موج به وجود آمده از این شایعه، نتیجه دلخواه خود را کسب کند.