به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور کشورمان صبح امروز در مصاحبه اختصاصی با رادیو گفتگو به معرفی شخصیت ژرف شهید آیت الله دکتر بهشتی و خدمات ارزنده وی به اسلام و انقلاب پرداخت.

وی در ابتدای این گفتگو اظهار کرد: سال ۱۳۶۰ سال ویژه‌ای است برای انقلاب و حرکت تاریخی ملت ایران. در این سال در واقع یک مرزبندی روشنی بین آرماهای ملت ایران و خط اسلام ناب با جریاناتی که دارای خرده شیشه بودند ایجاد شد. این جریانی که بدنبال خدمت و اعتلای ارزشها و بدنبال عدالت و توحید است با کسانی که دنبال قدرت هستند.

وی افزود: شهید بهشتی انسان خود ساخته‌ای بود که با همه وجود در خدمت توحید و در خدمت عدالت و ملت بود.

دکتر محمود احمدی نژاد خاطرنشان کرد: ایشان دارای یک ذهن شکل گرفته منطقی و آرمانی بودند و نیز مدیر برجسته بی نظیری بودند که توانست در سخت ترین شرایط کشور، ماندگارترین ثمر انقلاب که قانون اساسی است را به خوبی تدوین و پایه های استقرار یک نظم را پی ریزی کند.

رئیس جمهور کشورمان گفت: شهید بهشتی افکار بسیار روشنی داشته در تمام حوزه‌ها صاحب نظر بود و احاطه داشت. وی از لحاظ اخلاقی در اوج بود و هرکس ایشان را یک بار می‌دید جذب شخصیت کم نظیر ایشان می‌شد.

وی تاکید کرد: دریای علم، دریای تواضع و البته شجاعت در وجود ایشان جمع شده بود که در سخت‌ترین شرایط توانست یکی از بالاترین صبرهای تاریخ ملت ایران را به نمایش بگذارد.

دکتر محمود احمدی نژاد تصریح کرد: این شخصیت آسمانی بزرگ که مورد هجمه زشت‌ترین شیوه‌های ضد اخلاقی از جهات گوناگون بود، به خاطر حفظ انقلاب و به خاطر کشور، یک سکوت الهی کرد؛ سکوتی که فقط از انسان‌های خود ساخته و مومن عمیق ساخته است. یعنی چیزی نیست که کسی بتواند نمایش بازی کرده و یا جلوه گری کند. باید در اعماق وجودی کسی یک ثقل، یک جوهر یا ارزشی نهادینه شده باشد تا بتواند چنین رفتاری را به نمایش بگذارد.

رئیس جمهور ادامه داد: او مظلوم بود. مظلومی که قدرش ناشناخته ماند. عظمتش ناشناخته بود و دشمنان بیشتر او را شناختند و زدند ملت را از او محروم کردند. البته روح او، یاد او و اندیشه های او جاری است و مطمئنم در پیچهای تند انقلاب، به فریاد ملت ایران خواهد رسید و آنها را یاری خواهد کرد.

دکتر محمود احمدی نژاد در پاسخ به این سوال رادیو گفتگو درباره رسالت رسانه برای ترویج اندیشههای شهید دکتر بهشتی گفت: رسانه جز رساندن حقیقت، زمینه سازی عدالت و احیای حقوق ملت و نیز پاکی و اخلاق، مسئولیت دیگری ندارد.