به گزارش افکار نیوز به نقل از ایرنا ، وی در فرودگاه آنکارا مورد استقبال مسوولین وزارت توسعه و امور خارجه ترکیه و بهمن حسینپور سفیر جمهوری اسلامی ایران در آنکارا قرار گرفت.

دیدارهای رسمی سعید لو با مقام‌های ترکیه در روزهای پنجشنبه و جمعه انجام خواهد شد.

وی در مدت اقامت خود در آنکارا علاوه بر عبدالله گل، انتظار می‌رود با «رجب طیب اردوغان» نخست وزیر ترکیه و «جودت یلماز» وزیر توسعه، رییس طرف ترک کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی و تجاری ایران و ترکیه و رییس طرف ترک کار گروه مشترک پیگیری روابط اقتصادی دو کشور، دیدار و گفت‌و‌گو کند.

سعیدلو در دیدار با عبدالله گل، پیام احمدی‌نژاد رییس جمهوری و رییس دوره‌ای جنبش عدم تعهد را برای دعوت از رییس جمهوری ترکیه جهت شرکت در شانزدهمین نشست سران جنبش عدم تعهد(نم) در شهریور ماه آینده، تقدیم وی خواهد کرد.

جمهوری اسلامی به مدت سه سال عهده‌دار ریاست جنبش عدم تعهد است.

جنبش عدم تعهد در حال حاضر ۱۱۸ عضو اصلی و ۱۷ عضو ناظر دارد.

در جریان سفر دو روزه سعیدلو به آنکارا، نشست کار گروه مشترک ایران و ترکیه نیز به ریاست وی و «جودت یلماز» در آنکارا برگزار خواهد شد و طی این نشست آخرین تحولات در فرایند مناسبات اقتصادی و تجاری ایران و ترکیه و در این میان موضوع نهایی سازی قرارداد تجارت ترجیحی بین ایران و ترکیه بحثو تبادل نظر خواهد شد.

سفر سعید لو به آنکارا در شرایطی صورت میگیرد که جمهوری اسلامی ایران اکنون بعداز آلمان و روسیه در مقام سومین شریک تجاری ترکیه قرار گرفته و انتظار میرود حجم مبادلات تجاری دو کشور در سال جاری به بیش از ۲۱ میلیارد دلار برسد. و این مبلغ تا سال ۲۰۱۵ با هدف ۳۵ میلیارد دلار براساس توافق صورت گرفته فی مابین اردوغان و احمدینژاد که در سفر اردوغان به تهران صورت گرفت، دست یابد.