آمریکا برای به نتیجه رسیدن برجام باید مواضع ایران را بپذیرد

حسن همتی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با افکارنیوز درمورد آخرین مواضع غرب درخصوص مذاکرات احیای برجام بیان کرد: این روزها غربی‌ها برای احیای برجام با پا پس می‌زنند و با دست و عمل و حرف نیز مذاکره و راه‌حل را پس می‌زنند.

وی افزود که مقامات کشورهای اروپایی یک روز علیه ما موضع می‌گیرند و یک روز دیگر می‌گویند مذاکرات احیای برجام هنوز روی میز است.همتی گفت: چنین سیاست‌هایی از سمت غرب برای ما عادی شده است و دیگر تمام خلقیات و اهداف آن‌ها را می‌دانیم. باوجود اینکه تلاش دارند مثل همیشه ایران را مقصر جلوه دهند اما این بار موفق نشدند.

همتی ادامه داد: حوادث اخیر در کشور و درگیری‌هایی که وجود داشت، نقش غربی‌ها و مواضع اصلیشان را آشکار کرد و آن‌ها صراحتا با دخالت‌های عملی و تهدیدهایی که علیه جمهوری اسلامی ایران داشتند، تمام دنیا سیاست‌های آن‌ها را متوجه شدند.این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: اکنون چین، روسیه، کشورهای عربی و حتی اروپایی همگی می‌دانند که هدف اصلی آمریکا و غرب صدفا بازی کردن با امنیت سیاسی و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران است، حال یکبار با بازی برجام و یکبار دخالت مستقیم.وی اظهارداشت: ایران بارها حسن نیت خود را ثابت کرده است و این بار اصلا از مواضع و خطوط قرمز خود عقب نشینی نمی‌کند.

حسن همتی

ما توانستخ‌ایم با شرایط سخت تحریم‌ها نیازهایمان را برآورده کنیم.همتی درانتها خاطرنشان کرد: بنابراین دیگر بازی‌ها و فشارهای آمریکا بر ما موثر نیست و این مسئله را خودشان نیز می‌دانند. لذا بهتر است واقعیات و مواضع ایران را بپذیرند.