دیپلماسی منطقه‌ای فعال ایران ابزاری قوی برای مقابله با غرب است

روح الله متفکر آزاد نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با افکارنیوز با اشاره به اقدامات جمهوری اسلامی ایران برای تقویت روابط با کشورهای همسایه و اجلاس اخیر در بحرین بیان کرد: پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم شاهد افزایش روابط و تلاش دولتمردان برای تقویت تعاملات با کشورهای منطقه و شرق دنیا بودیم.

وی افزود: در همین راستا سفر هیئت پارلمانی ایران به اجلاس مجمع بین المجالس جهانی در بحرین اتفاق بسیار مهمی بود و ما در این اجلاس به همراه همکارانمان از مجلس حضور پیدا کردیم.

متفکرآزاد ادامه داد: در کمیته‌های مختلف و در مجمع عمومی و کمیته‌های مربوط به آن حضور فعال داشتیم و دیدارهای دوجانبه کشورهای مختلف دنیا که در آنجا انجام می‌شد و سخنرانی‌هایی در سالن اصلی و کمیته‌های تخصصی داشتیم.

این نماینده مجلس گفت: همچنین در بیانیه‌های پایانی و مذاکرات، پیشنهاداتی را مطرح کردیم و توانستیم بخشی از خطوط کشور را مطرح و بخشی از خواسته‌هایمان را پیگیری کنیم.

وی افزود: از طرفی توافق ایران و عربستان سایه اندازی مثبتی در این اجلاس به نفع ایران داشت و احساس می‌شد که این اتفاق برای کشورهای مختلف دنیا اهمیت داشت و از طرف دیگر رویکرد مثبت و سازنده‌ای که هیئت پارلمانی ایرانی در خصوص اتفاقات جهانی داشت جلوه بسیار خوبی از جمهوری اسلامی ایران ارائه داد.

متفکرآزاد تاکید کرد: ما کنش فعالانه در اجلاس از خود نشان دادیم و به نظر می رسد نه تنها انزوا جمهوری اسلامی ایران را شاهد نبودیم بلکه سیاست رو به جلویی را در عرصه بین المللی در حوزه پارلمانی به سایر کشورها به نمایش می گذاریم.

دیپلماسی منطقه‌ای فعال ایران ابزاری قوی برای مقابله با غرب است

نماینده مردم تبریز درمجلس اظهارداشت: در حوزه توسعه پایدار نیز از موضوعات تسهیل کربن و مسائل زیست محیطی صحبت کردیم. همچنین در صحن اصلی مذاکرات مختلفی انجام می‌شد که یکی از مهم‌ترین و طولانی‌ترین جلسات بود که شامل چند موضوع بود و تک موضوعی نبود.

وی افزود: به طور مثال در خصوص مهاجران و حقوق کودکان و زنان جنگ زده صحبت شد. هیئت ایرانی در صحن اصلی از لزوم خاتمه دادن به وجود تروریست در دنیا سخن گفت و ازطرفی یادآوری مجدد شخصیت بزرگ شهید قاسم سلیمانی دراین نشست انجام و تصویرسازی شد.

متفکرآزاد عنوان کرد: در حاشیه این اجلاس نشست‌های زیادی برگزار می‌شد که ما در آن‌ها نیز شرکت کردیم. نظرات هیئت پارلمانی ایران به صورت فعالانه مطرح شد و آنچه که از این نشست برآورد می‌شود حضور فعالانه جمهوری اسلامی ایران برای تقویت روابط و تعاملات با کشورهای منطقه است