اقدامات وزارت ارشاد برای اصلاح وضعیت حجاب

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد اقدامات این وزارتخانه در برخورد با بی حجابی گفت: شرایط عمومی کشور را شرایطی که به این شکل تصویر می شود نمی دانیم؛ در همه نظرسنجی ها اکثریت قریب به اتفاق مردم خود را ملزم به رعایت حجاب می دانند.

وی افزود: مسائلی که مطرح می شود مختص چند شهر بزرگ است که آن هم ناشی از بعضی اتفاقات است، که الحمدالله به سمت عادی شدن شرایط حرکت می کنیم. معتقدیم تا جایی که امکان دارد بایستی با کارهای تبیینی و ایجابی فضای عمومی جامعه را متوجه اهمیت قانون حجاب کنیم.

وزیر فرهنگ با اشاره به برخی از اقدامات ایجابی انجام شده، تصریح کرد: آئین نامه های تولید و پوشاک را ابلاغ کردیم، سکوهای ارائه پوشاک عفیفانه را در سطح تهران (12 نقطه) ارائه کردیم؛ نمایشگاهی به مدت 2 ماه در مصلی برگزار شد همین الان هم در نمایشگاه قرآن کریم شبستانی ویژه البسه و عفاف و حجاب در نظر گرفته شده است و به دنبال گسترش آن در تمام مراکز استان ها و شهرها هستیم.

اسماعیلی با بیان اینکه مانع از تولید البسه نامناسب می شویم و پوشش درست را ترویج می کنیم، گفت: عمده خانم ها حتی کسانی که از لباس نامناسبی برخوردارند مطرح می کنند که لباس مناسبی پیدا نمی شود. 

اقدامات وزارت ارشاد برای اصلاح وضعیت حجاب

وی با اشاره به راهکاری که برای حل این مساله اندیشیده شده، افزود: به همه طراحان مد و لباس که در جشنواره ها آمدند و مورد تقدیر قرار گرفتند وام دادیم که موجب شده است محصولاتشان به تولید انبوه برسد و بدین وسیله از آنها استفاده کردیم؛ بدین لحاظ بخش عمده ای از مشکلات سالهای قبل از نظر دسترسی به لباس های مناسب حل شده است.

اسماعیلی در مورد اقدامات سلبی این وزارتخانه در راستای گسترش عفاف و حجاب تصریح کرد: در حوزه های مرتبط با وزارتخانه و اماکن فرهنگی هنری آئین نامه های روشنی داریم که مجددا هم ابلاغ شده اند و در این زمینه مطابق قانون عمل خواهیم کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه بر اجرای این آئین نامه ها نظارت صورت می گیرد، گفت: به شدت با هرکسی که ناقض این قوانین باشد برخورد خواهد شد، در همین دوره برگزاری برنامه های هنری یک ماهه اخیر حدود 5،6 مورد بود که به دلیل رعایت نکردن قوانین جلوی فعالیت آنها گرفته شد.