رییس جدید صندوق نوآوری ریاست جمهوری کیست؟

علی بهادری جهرمی این خبر را بعدازظهر امروز سه شنبه در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی اعلام کرد.

پایه گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری ، در جلسه ۲۷ اردیبهشت ماه ۱۳۹۲ رقم خورد و اساسنامه آن توسط هیات وزیران وقت و بنا به پیشنهاد شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری و پس از تایید شورای نگهبان و به استناد تبصره (۳) ماده (۵) قانون حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان و تجاری‌سازی نوآوری‌ها و اختراعات ـ مصوب ۱۳۸۹ به تصویب رسید.

صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری که در واقع ماموریت حمایت از شرکت های دانش بنیان را عهده دار است، دارای ارکان هیات امنا، هیات عامل، رییس هیات عامل (رییس صندوق) و بازرس است.

اعضای هیات امنای صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری نیز شامل رییس‌جمهور (رییس هیات امنا)؛ معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزیر امور اقتصادی و دارایی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزیر جهاد کشاورزی، وزیر صنعت، معدن و تجارت و چهار نفر از اعضای کمیسیون‌های آموزش تحقیقات و فناوری، صنایع و معاون، اقتصاد و کشاورزی، آب و منابع طبیعی و محیط زیست به انتخاب مجلس شورای اسلامی به عنوان ناظر است.

محمدصادق خیاطیان یزدی رییس جدید هیات امنای صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری پیش از این، به مدت چهار سال عضویت هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی را عهده دار بوده است.

ریاست مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری در دولت سیزدهم، ریاست مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سرپرستی پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی از جمله سوابق اجرایی خیاطیان است.

پیش از این علی وحدت عضو هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، ریاست هیات عامل این صندوق را عهده دار بود.