پهپادهای جنگالی برای اولین‌ بار وارد نیروی زمینی ارتش شدند

امیر نوذر نعمتی جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش در حاشیه برگزاری آوردگاه بزرگ دستاوردهای نزاجا و الحاق یک هزار و 84 دستگاه انواع تجهیزات و تسلیحات حوزه رزم زمینی گفت: به‌روزرسانی و بازتولید تجهیزات یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های نیروی زمینی در راستای تثبیت توان دفاعی ارتش محسوب می‌شود.

وی با اشاره به پیاده‌سازی طرح لبیک در ستاد رزم نزاجا ، افزود: نیروی زمینی در این راستا متناسب با جنگ‌های آینده سلاح‌ها و سامانه‌های خود را طراحی و وارد چرخه دفاعی کشور کرده است.

امیر نعمتی با بیان اینکه سامانه‌ پدافندی شهید مجید در نیروی زمینی مورد تست و ارزیابی عملیاتی قرار گرفته است، عنوان کرد: این سامانه امروز وارد چرخه عملیاتی پدافند هوایی نیروی زمینی شده است.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش درباره ارتقای برد عملیاتی موشک‌های فجر گفت: امروز موشک‌های فجر ۵ نیروی زمینی ارتش با دقت اصابت بالا قادر به انهدام اهداف است.

وی افزود: همچنین در حوزه موشک‌های ضد زره زمین پایه به انهدام اهداف در شعاع ۸ کیلومتری با قدرت نفوذ یک متر در زره دست یافته‌ایم.

امیر سرتیپ نعمتی در پایان با اشاره به ارتقای توان رزمی پهپادهای نزاجا با نصب موشک‌ها و بمب‌های هدایت شونده ارتقاء یافته است، گفت: همچنین برای نخستین بار پهپادهای مجهز به سامانه‌های جنگالی وارد سازمان رزم نزاجا شده اند که همه این توانمندی‌ها موجب ارتقای بنیه دفاعی کشور در مواجه با تهدیدات پیشرو است.