سومین گفت‌‌وگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و آذربایجان در یک هفته اخیر

حسین امیرعبداللهیان و جیحون بایراموف وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان امشب (جمعه) ۲۵ فروردین ماه برای بار سوم ظرف یک هفته اخیر درباره آخرین تحولات مناسبات دوجانبه تلفنی گفت‌وگو کردند.

در این دور از گفت‌وگوها دو وزیر خارجه بر پیگیری توافقات فیمابین دو کشور تأکید کردند.

پس از اتفاقات اخیر در مناسبات دوجانبه و مشکلات و سوءتفاهمات ایجاد شده بین دو کشور، وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان اخیرا تلفنی گفت‌وگو کردند. حسین امیرعبداللهیان و «جیحون بایراموف» وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ‌‌و جمهوری آذربایجان در دو دور گفت‌وگوی تلفنی (۱۸ و ۱۹ فروردین) درباره تحولات موجود در مناسبات دوجانبه و برخی موضوعات منطقه‌ای به رایزنی پرداختند. در این تماس‌های تلفنی ضرورت مدیریت بیشتر فضای رسانه‌ای در راستای منافع دو ملت و دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان مورد تأکید قرار گرفت.

براساس اعلام وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، استمرار دیدار وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در پایتخت‌های دو کشور از جمله موضوعات در دستورکار مشترک است و در این گفت‌وگوی سازنده، طرفین بر تداوم رایزنی‌های مقامات دو کشور تأکید کردند.

سومین گفت‌‌وگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و آذربایجان در یک هفته اخیر

سید عباس موسوی سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان نیز روز چهارشنبه ۲۳ فروردین ماه در توئیتر از دیدار و گفت‌وگو با «حکمت حاجی اف» دستیار رئیس جمهور آذربایجان خبر داد و نوشت: در پی مذاکرات سازنده وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان، من نیز گفت‌وگویی صریح و سازنده با آقای حکمت حاجی اف دستیار رئیس جمهور آذربایجان داشتم. امیدوارم نتیجه نهایی روندی که آغاز شده به نفع منافع هر دو کشور و منطقه باشد.