وزیر فرهنگ و ارشاد: اکثریت مردم به حجاب معتقدند

 محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این سوال که وزارت فرهنگ و ارشاد در سیاست‌گذاری‌های خود در موضوع حجاب چه رویکردی را دنبال می‌کند، با تاکید بر اینکه فرمایشات رهبر انقلاب مثل همیشه برای ما راهگشا بوده است؛ گفت: قانون در این باره روشن است و اجازه خروج از هنجارها و معیارهای عمومی و شرعی جامعه را نمی‌دهد؛ طبیعتاً کسی نباید خارج از قانون در این زمینه اقدام کند.

وی در واکنش به تذکر مقام معظم رهبری به رفتارهای خارج از عرف در مقابله با بدحجابی، افزود: کشور قانون دارد و هر اتفاقی در چارچوب شرع و قانون محدود است و طبق مقررات عمل می‌شود، بنابراین کسی نمی‌تواند خارج از قانون و شرع واکنش نشان دهد و رفتار خودسرانه در زمینه حجاب داشته باشد.

اسماعیلی همچنین در پاسخ به این سوال که رفتارهای نامتعارف در این زمینه چطور مدیریت می‌شود؟ یادآور شد: موارد این چنین برخوردهایی بسیار اندک و انگشت شمار هستند. در هر صورت ما مخالف هرگونه دوقطبی‌سازی در جامعه هستیم. البته باید بدانیم همانطور که در نتایج افکار سنجی در حوزه عفاف و حجاب در ایام نوروز منتشر شد، عدد بسیار بالایی از جامعه به حفظ حجاب و انگاره‌های عفاف اعتقاد دارند.

وزیر فرهنگ و ارشاد: اکثریت مردم به حجاب معتقدند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: البته عده‌ای نیز، علیرغم اشتراکات بسیاری که با همه مردم دارند، بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری ناآگاهانه در این موضوع دچار اشکالاتی هستند، درباره این افراد باید تلاش کنیم با اقدامات فرهنگی جبران و برطرف کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: البته اگر در برخی موارد، اقداماتی از خارج کشور به صورت سازمان یافته و از سوی شبکه‌های بیگانه صورت بگیرد، بحث جدایی مطرح است و باید در این زمینه رسیدگی‌های لازم انجام شود.