رایزنی تلفنی وزیران خارجه تهران و ریاض برای اجرای توافقات فیمابین

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در تماس تلفنی با همتای سعودی خود، نحوه اجرای برنامه‌های آتی توافقنامه اخیر میان دو کشور را بررسی و رایزنی کرد.

 

وبگاه خبری اسپوتنیک شامگاه پنجشنبه به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان (واس) نوشت که حسین امیر عبداللهیان در تماسی تلفنی با فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان با تبریک حلول ماه شوال در عربستان سعودی به تشریح نحوه اجرای بندهای توافقنامه اخیر میان دو کشور پرداختند.

به گزاش اسپوتنیک، وزیران خارجه دو کشور در گفت‌وگوی تلفنی خود موضوعات مورد اهتمام فیمابین را طبق توافقنامه‌ای که اخیراً با میانجیگری چین در پکن انجام شد مورد بحث و رایزنی قرار دادند.

گفتنی است وزرای خارجه ایران و عربستان پیشتر در بیانیه خود در پکن بر آمادگی خود برای از بین بردن موانع پیش روی گسترش همکاری‌ها تأکید کردند. دو وزیر خارجه همچنین در خصوص فعال سازی موافقتنامه‌های مشترک و تبادل

هیأت‌های دو کشور به منظور توسعه روابط در زمینه‌های مختلف از جمله در زمینه‌های اقتصادی، تجاری و سرمایه گذاری، انجام مذاکرات هیأت‌های تخصصی به منظور از سرگیری پروازهای مستقیم، تسهیل صدور روادید برای شهروندان دو کشور از جمله روادید عمره و نیز تقویت همکاری‌های مشترک در مجامع بین‌المللی توافق کردند.

رایزنی تلفنی وزیران خارجه تهران و ریاض برای اجرای توافقات فیمابین

امیرعبداللهیان و فیصل بن فرحان همچنین از دعوت‌های متقابل به عمل آمده از یکدیگر برای سفر رسمی دوجانبه به پایتخت‌ها تشکر و استقبال کردند.

امیرعبداللهیان همچنین عصر امروز با وزیر خارجه اردن نیز تلفنی گفت‌وگو کرد. وزیر خارجه اردن در این گفت‌وگو از آمادگی کشورش برای توسعه روابط با ایران خبر داد.