هفت وزیر به کمیسیون‌های مجلس می‌روند

 کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی در این هفته از امروز شنبه تا چهارشنبه (۱۳ اردیبهشت) تشکیل جلسه خواهند داد و بررسی طرح‌ها و لوایح و سوال از برخی وزرای دولت در دستور کار کمیسیون‌ها است.

کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس ادامه بررسی طرح یک فوریتی اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور و سوال برخی از نمایندگان مجلس از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری را در دستور کار دارد.

نحوه اجرای پزشک خانواده و سیستم ارجاع در کشور با حضور وزیر بهداشت در نشست هفته جاری کمیسیون بهداشت و درمان بررسی می‌شود.

بررسی ایرادات شورای نگهبان به لایحه شوراهای حل اختلاف و مواد ارجاعی لایحه ارتقای امنیت زنان در برابر سوء رفتار از صحن علنی در دستور کار هفته جاری کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس قرار دارد.

در این هفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور بررسی مسائل و مشکلات کارگران به مناسبت روز کارگر در کمیسیون اجتماعی حاضر خواهد شد.

ارائه گزارش دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری وصنعتی و ویژه اقتصادی در خصوص راهکارهای تحقق شعار سال و احکام پیشنهادی برنامه هفتم توسعه در کمیسیون اقتصادی بررسی می شود.

کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها نیز بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس و ادامه بررسی طرح ساماندهی تجمعات و راهپیمایی ها را در دستور کار دارد.

سوالات تعدادی از نمایندگان از وزیر نفت در کمیسیون انرژی بررسی خواهد شد.

حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در کمیسیون برنامه و بودجه به منظور استماع برنامه‌ها و تبادل نظر پیرامون مسائل مشترک و نشست مشترک اعضای کمیسیون صنایع و معادن با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در محل وزارتخانه نیز در دستور کار این دو کمیسیون است.

هفت وزیر به کمیسیون‌های مجلس می‌روند

کمیسیون عمران مجلس از وزیر نفت به منظور ارائه گزارش پیرامون قیر و همچنین مسئولیت اجتماعی وزارت نفت در پروژه‌های عمرانی و پاسخ به سوالات برخی از نمایندگان دعوت کرده است.

کمیسیون کشاورزی دراین هفته میزبان وزیر امور خارجه است تا حسین امیرعبداللهیان به سوالات برخی از نمایندگان پاسخ دهد.