از سفر رئیس جمهور عراق چه خبر؟

مهرماه سال گذشته بود « عبداللطیف رشید » به عنوان رئیس جمهور عراق برگزیده شد و برای اولین بار در روز گذشته مهمان مردم مهمان نواز ایران شد.

موضوعی که حسین کنعانی مقدم کارشناس مسائل سیاسی درباره آن گفته است: اولین سفر رئیس جمهور جدید عراق می‌تواند به تحکیم روابط دو کشور کمک کند و مسائلی که بین دو کشور وجود دارد ترمیمش به یک عزم و اراده جدی نیاز دارد چه در مسائل مرزی ، چه در مسائل اقتصادی ، هوایی ، مسائل زیارت و روابط بین الملل.

وی ادامه داد: سفر عبداللطیف رشید و صحبت هایی که انجام شد نشان از این دارد که دو طرف عزمی برای حل و فصل مسائل دارند.البته نکته مهم هم این است که کارهای اجرایی در عراق برعهده نخست وزیر است و رئیس جمهور صرفا یک مقام تشریفاتی دارد  اما در کل با آمدن به سفرهای منطقه‌ای می‌تواند مسائل را از نزدیک ببیند.در کل آینده روابط افق خوبی دارد زیرا پیوندهای خوبی در بین دو کشور وجود دارد.

از سفر رئیس جمهور عراق چه خبر؟

حسن هانی زاده نیز درباره این سفر گفته است: ایران و عراق قصد دارند در سال‌های آینده سطح مبادلات تجاری خود را سالیانه به ۲۰ میلیارد دلار برسانند، راهبردی که به پویایی اقتصاد دو کشور کمک می‌کند. سفر رئیس جمهور عراق به ایران از ابعاد مختلفی در حوزه‌های امنیتی، سیاسی، اقتصادی و منطقه‌ای برای دو کشور راهبردی و بسیار مهم است، به همین دلیل انتظار می‌رود بعد از این سفر علاوه بر تقویت همکاری‌های منطقه‌ای، شاهد تبادلات بیشتر تجاری ایران با عراق و سایر کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس باشیم.