دولت مهم‌ترین نقش را برای افزایش همکاری بین قوا دارد

سید مجتبی محفوظی ، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با افکارنیوز با اشاره به لزوم همکاری بیشتر سران قوا تاکید کرد: ما همواره باید فرمایشات رهبر مقام معظم رهبری را سرلوحه کارمان قرار دهیم. شاید فرمایشات ایشان شکل دستوری نداشته باشد اما از آنجا که برای پیشبرد بهتر امور باید به نکاتی که ایشان مطرح می‌کنند عمل کنیم باید به پندها و راهنمایی‌هایشان به عنوان یک دستور نگاه کنیم و به آنها جامه عمل بپوشانیم.

وی افزود: معمولاً با توجه به تجاربی که رهبر انقلاب دارند و سابقه مجلس و ریاست جمهوری و سپس رهبری انقلاب را به عهده داشته‌اند و با دولت‌های مختلف کار کرده‌اند، به امور اشراف دارند و با استفاده از از نظر کارشناسان خبره راهنمایی‌های مفیدشان بهترین نتیجه حاصل می‌شود.

محفوظی گفت: اگر سه قوه و مسئولان به رهنمودهای ایشان عمل کنند قطعاً بهترین نتایج را هم برای مردم و کشور و هم برای نظام می‌گیریم. نکته بعدی این است که تاکید ایشان بر وحدت سه قوه چندین بعد دارد.

او بیان کرد: به طور مثال قوه قضاییه کار اجرایی انجام نمی‌دهد اما زمانی که رهبر انقلاب این قوه را نیز مورد خطاب قرار می‌دهند و تاکید می‌کنند که قوه قضاییه باید با دو قوه دیگر وحدت و همکاری داشته باشد نشان از اهمیت قوه قضاییه در برخورد با مفاسد و ایجاد برخی از موانع برای سوء استفاده دلالان است.

نماینده مردم آبادان درمجلس اظهارداشت: کشور ما در دهه‌های گذشته کم از مفاسدی که وجود داشته ضربه نخورده است. متاسفانه ترک فعل‌های بیش از حدی که اتفاق افتاده می‌تواند به دست قوه قضائیه رفع شود و می‌تواند با آن برخورد کند تا لوکوموتیو پیشرفت کشور سرعت بیشتری پیدا کند.

او تاکید کرد: دو قوه دیگر نیز که تکلیفشان مشخص است. به ویژه قوه مجریه که کار اجرا را در دست دارد. اگر هم خلا قانونی وجود داشته باشد اولین نهادی که باید متوجه آن شود و برای برطرف کردن آن گامی بردارد دولت است. درست است که قانون گذاری را مجلس انجام می‌دهد اما دولت آن را اجرایی می‌کند.

محفوظی با بیان اینکه نهادی که مسئولیت اجرا را بر عهده دارد، سریع‌تر و بهتر می‌تتواند قوانین را عملیاتی کند، بیان کرد که با این اوصاف دولت می‌تواند بهترین پیشنهاد را برای رفع مشکلات قوانین مصوب شده یا خلاهای قانونی داشته باشد.

دولت مهم‌ترین نقش را برای افزایش همکاری بین قوا دارد

این نماینده مجلس می‌گوید: رهبر فرزانه انقلاب در سخنان دیگری نیز تاکید کردند که مجلس و کلیت کشور باید لایحه محور باشد که بسیار مطلب درستی است. ما باید در پیشبرد امور کشور لایحه محور باشیم و برای این کار دولت باید برای رفع ضعف یا خلاهای قانونی و حتی برداشتن تورم قوانین ضایع و مانع اقدام کند و لایحه دهد.

وی افزود: قطعاً مجلس نیز با دولت همکاری خواهد کرد و برای بررسی لوایح و قوانین مانع در اسرع وقت لوایح را را به تصویب خواهد رساند و قانون گذاری را انجام می‌دهد.

محفوظی در انتها خاطرنشان کرد: بنابراین باید فرمایشات رهبر انقلاب در دستور کار باشد و هماهنگی تنگاتنگ برای همکاری‌های سه قوه اثرات مفیدی را به همراه خواهد داشت و مشکلات فعلی را برطرف خواهد کرد تا بتوانیم مسائل اقتصادی مردم را برطرف کنیم.