ایران با پهپادهایش می‌تواند دشمنان خود را به زحمت بیاندازد

 ژنرال «فرانک مک‌کنزی » فرمانده پیشین نیرو‌های ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) در سخنرانی خود در جریان انجمن سیاسی که موسسه واشنگتن برای بررسی توان پهپادی ایران و مقابله با گسترش آن برگزار کرد، گفت: طی ده سال گذشته، ایران ذخایر پهپادی، موشک‌های کروز و موشک‌های بالستیک خود را به طور چشمگیری افزایش داده است؛ تا جایی که در این زمینه از کشور‌های همسایه پیشی گرفته است.

به گزارش «روسیا الیوم» وی ادعا کرد: این به معنی یک جنگ هوایی با ترکیبی از سلاح‌ها است، زیرا از پهپاد‌ها می‌توان برای نابودی سیستم‌های رادار دشمن قبل از حمله موشکی بالستیک به آن‌ها استفاده کرد.

مک‌کنزی با تاکید بر رشد قدرت پهپادی ایران طی سال‌های گذشته، اذعان کرد: در حال حاضر آمریکا و شرکایش در منطقه از توانایی مقابله با پهپاد‌های ایران عقب مانده اند.

 وی بدون اشاره به این که قدرت پهپادی ایران در سایه تحریم‌های گسترده آمریکا رشد کرده است، ادامه داد: در حال حاضر تهران به دلیل امتیاز پهپاد هایش دست برتر را دارد و من شخصا احترام زیادی برای ایرانی‌ها و برنامه پهپادی و موشکی آنان قائلم چراکه در ۱۰ سال گذشته فداکاری‌های زیادی در ایجاد این سامانه‌ها انجام داده اند.

ایران با پهپادهایش می‌تواند دشمنان خود را به زحمت بیاندازد

فرمانده پیشین سنتکام گفت: من معتقدم توانایی ایران در زمینه موشک‌ها و پهپاد‌ها بزرگترین امتیاز نیرو‌های مسلح این کشور است و به این موضوع به اندازه حوزه هسته‌ای اهمیت می‌دهد، اگر نگوییم بیشتر اهمیت می‌دهد.

وی در انتها گفت برنامه هسته‌ای ایران، توانایی احتمالی این کشور در آینده است، اما ایران در حال حاضر اگر بخواهد، با موشک‌ها و پهپاد هایش می‌تواند دشمنان خود را به زحمت بیاندازد.