وزیر اطلاعات در جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس چه گفت؟

ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی به تشریح نشست امروز این کمیسیون با حضور وزیر اطلاعات پرداخت و گفت: امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی میزبان حجت‌الاسلام والمسلمین سیداسماعیل خطیب، وزیر اطلاعات بود. 

وی افزود: در بخش ابتدایی این جلسه وزیر اطلاعات گزارشی از تهدیدات امنیتی سال گذشته و اقدامات دشمن جهت ضربه زدن به امنیت ایران از جمله اغتشاشات نیمه دوم سال ارائه داد و گفت: با حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ماه و شکست برنامه‌های دشمن، پیام اقتدار دستگاه اطلاعاتی جمهوری اسلامی به جهان صادر شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: وزیر اطلاعات با تشریح اقدامات دستگاه امنیتی کشور، خاطرنشان کرد که با اشراف جامعه اطلاعاتی نسبت به تحرکات معاندان و دشمنان ایران، اکنون، ناآرامی به محیط داخلی دشمنان ایران منتقل شده است.

عمویی اظهار کرد: در ادامه جلسه وزیر اطلاعات، گزارشی از تحولات منطقه ارائه کرد که حاکی از اشراف دستگاه‌های امنیتی بر تحولات خارج از مرزها بود.

وی یادآور شد: در بخش دوم جلسه امروز سؤال آقای روح‌الله نجابت، نماینده مردم شیراز از وزیر اطلاعات مطرح شد. محور سؤال طرح شده برنامه و راهبرد دستگاه اطلاعاتی برای مقابله با نفوذ بود که وزیر اطلاعات، راهبردها و اقدامات این وزارتخانه را تشریح کرد. با نظر نماینده سؤال‌کننده، بررسی تخصصی سؤال و پاسخ ارائه شده در آینده جلساتی برگزار خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی تأکید کرد: هیأت اعزامی کمیسیون برای بررسی حادثه روستای دانیال سلمانشهر هم گزارش بازدید و بررسی خود از محل حادثه و گفت‌وگو با افراد دخیل به صورت مکتوب به صورت نامه‌ای خطاب به رؤسای قوا، دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی و فرماندهی انتظامی کشور ارسال کرد. در این گزارش ضمن پرداختن به کاستی‌های موجود در تصمیمات در صحنه حادثه و سوابق آن، پیشنهادهایی جهت اقدام به مقامات ذی‌ربط ارائه شده است.