وزیر جدید صمت باید روحیه ایجاد تحول داشته باشد

احمد نادری ، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با افکارنیوز درمورد مولفه‌های یک وزیر توانا برای وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد:  شخصی که قرار است برای وزارت صمت معرفی شود باید شهامت تحول را داشته باشد و پیش از آن مهم است که یک تفکر تحولی ناشی از شناخت دقیق از حوزه صنعت، معدن و تجارت و حوزه‌های مربوطه به این وزارتخانه وجود داشته باشد.

وی افزود: بنابراین وزیر جدید باید یک برنامه تحولی و روحیه ایجاد تحول را نیز داشته باشد تا بتواند آن را به زیر مجموعه‌های وزارت انتقال دهد. در ادامه مهم است فردی که برای وزارت معرفی می‌شود یک تیم قوی داشته باشد تا بتوانند با تمام قوا در راستای تحول کار کنند.

نماینده مردم تهران با تاکید بر اینکه ما وقت زیادی برای آزمون و خطا نداریم، اظهارداشت: با این اوصاف فرد مورد نظر رئیس‌جمهور باید متخصص و تیمی کارکشته داشته باشد تا بتواند جلوی مافیای خودرو ایستادگی کند و مغفول آن‌ها نشود.

نادری گفت: با طی کردن چنین مسیری است که تحولی به نفع مردم رخ خواهد داد. این رویکرد باید در سایر بخش‌های صنعت از جمله معدن و تجارت نیز وجود داشته باشد تا در انتها خروجی آن یک تغییر اساسی باشد و مردم احساس کنند که تغییری به نفع آنها و اقتصاد کشور حاصل شده است و تاثیر آن را در زندگی روزمره خویش ببینند.

او ادامه داد: مردم باید این حس را از تیم جدید وزارت صمت بگیرند که زندگی روزمره آن‌ها بهتر شده است و اگر چنین کاری صورت بگیرد سرمایه اجتماعی نظام جمهوری اسلامی ایران نیز افزایش پیدا می‌کند که این هدف خواسته رهبر انقلاب و مبتنی بر اندیشه حکمرانی تراز است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه صرفا افزایش تولید نمی‌تواند ضامن کاهش قیمت باشد، گفت: مشکل اصلی در حوزه قیمت گذاری خودرو این است که اندیشه اقتصادی کلان دولت اشتباه بوده و هست و دولت باید فرمایشات مقام معظم رهبری را که در دیدار با کارگزاران در ماه مبارک رمضان داشتند مد نظر قرار دهد. باید اصلاح جدی صورت بگیرد تا مواد خام و مواد اولیه که تولید داخل است اما طبق نرخ نجومی ارزها در تلگرام تعیین قیمت می‌شود و به فروش می‌رسد مدیریت شود.

وزیر جدید صمت باید روحیه ایجاد تحول داشته باشد

نادری درانتها خاطرنشان کرد: بخش دیگر نیز مناسبات تولیدی_ بانکی و مالی است. به نظر من باید یک تغییر پارادایمی در سیاست‌های کلان اقتصادی دولت رخ دهد تا قیمت کاهش یابد. البته که افزایش تولید لزوماً به کاهش قیمت منجر نمی‌شود اما اصلاح سیاست‌های کلان اقتصادی منجر به کاهش قیمت خواهد شد.