باید در جهت رفع مشکل افراد طیف اوتیسم اقدام کرد

  محسن پیرهادی در همایش ۳+۲۰ انجمن اوتیسم ایران که در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران برگزار شد، گفت: با تشخیص زود هنگام اختلال طیف اوتیسم که یکی از مشکلات اساسی آن در برقراری ارتباط و تعاملات اجتماعی و ارتباطات کلامی و غیر کلامی است، می‌توان تا حد زیادی مشکلات را کاهش داد و قطعا این فرزندان رشد بهتری خواهند داشت.

وی افزود: قطعا نهادهایی مانند وزارت بهداشت، سازمان بهزیستی، وزارت کشور و... می توانند در جهت رفع مشکل افراد طیف اوتیسم اقدام کنند که اختلال زندگی یک درصد جمعیت جهان برطرف شود.

وی تاکید کرد: افزایش عزت نفس و کاهش اضطراب و جلوگیری از افسردگی این عزیزان یکی از اقدامات بسیار مهمی است که باید صورت گیرد. کارهایی از جنس آموزش و امیدبخشی بسیار ضروری است تا هم این عزیزان و هم خانواده آنان توانمند شوند.

باید در جهت رفع مشکل افراد طیف اوتیسم اقدام کرد

پیرهادی ادامه داد: در راستای توسعه کمی و کیفی مراکز توانمندسازی امروز شاهد کلنگ زنی اولین مرکز توانبخشی طیف اوتیسم بودیم تا کمک شایانی به خیلی از خانواده‌ها کند. باید در هر پهنه شهر تهران یک مجموعه این چنینی برای کمک به خانواده‌ها وجود داشته باشد چراکه خانواده‌های این عزیزان سختی‌های زیادی متحمل می‌شوند و موظف هستیم هر کمکی می‌توانیم انجام دهیم.

به گزارش ایسنا همزمان با برگزاری این همایش، مراسم کلنگ زنی آغاز به کار ساخت مرکز جامع اوتیسم در منطقه ۲۲ تهران صورت گرفت.