تفکر اسلام ایرانی، تفکری انحرافی و در امتداد اندیشه نهضت آزادی است

افكار نيوز:آیت الله عباس کعبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ظهر پنج شنبه در جمع مسؤولان و اعضای بنیاد مهدویت کرمان در مجتمع فرهنگی یاوران مهدی(عج) قم، با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران در امتداد راه و انقلاب انبیا و اولیا الهی است ابراز داشت: ما در انقلاب اسلامی به دنبال شکل گیری ایرانی توسعه یافته با هویت اسلامی و دینی هستیم.

وی تصریح کرد: در افق های سند چشم انداز که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است، در کنار پیشرفت و توسعه و آبادانی کشور، به هویت اسلامی و دینی تاکید خاصی شده است.

این استاد سطح عالی حوزه علمیه قم، با انتقاد از مدعیان و طرفداران اندیشه اسلام برای ایران تصریح کرد: ‌ افرادی که دنبال اسلام ایرانی هستند، ‌ اندیشه آنها انحرافی است، ما دنبال ایرانی هستیم که فدای اسلام شود نه اینکه اسلام در خدمت ایران باشد و فدای ایران شود.

وی با بیان اینکه دو طرز تفکر اسلام برای ایران و ایران برای اسلام از ابتدای پیروزی انقلاب شکل گرفت گفت: بازرگان در آن زمان در کتاب انقلاب اسلامی در دو حرکت، به این موضوع تصریح کرد و گفته بود، ما با امام خمینی(ره) در این مساله دچار تفاوت بینشی هستیم.

آیت الله کعبی ادامه داد: بازرگان می گفت ما دنبال اسلامی هستیم که فدای ایران شود و در تزاحم این دو، ‌ ایران بر اسلام مقدم است.

وی ابراز داشت: در مقابل این طرز تفکر انحرافی، دیدگاه امام راحل این است که ایران باید برای اسلام باشد و ایران جزیی از امت اسلام و در امتداد انقلاب انبیا و اولیا الهی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اندیشه ای که دنبال اسلام ایرانی است، ‌مکتب سازی ناسیونالیستی برای اسلام را دنبال می کند و این اندیشه در امتداد اندیشه و تفکر نهضت آزادی و دوران هشت ساله اصلاحات است.

آیت الله کعبی گفت: این اندیشه و طرز تفکر، ‌ تز ایران برای همه ایرانیان را با رنگ و لعاب دینی و مذهبی بیان می کرد، ‌ در حالی که این اندیشه یک تفکر انحرافی است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: متاسفانه کسانی که در این حوزه صاحبنظر هم نیستند، مطالبی را بیان می کنند و با سخنان نسنجیده در برابر جریان توفنده و روز افزون بیداری اسلامی حاشیه سازی می کنند و با سخنان خود همه چیز را تحت الشعاع مسائل و موضع گیری های بی ربط قرار می دهند.

آیت الله کعبی، با قدردانی از موضع گیری های شجاعانه دولت در عرصه های بین المللی و همچنین احیای گفتمان امام راحل و انقلاب اسلامی، اظهار نظرهای برخی از منصوبان به رییس جمهور در حوزه های غیر مرتبط را نسنجیده دانست و ادامه داد: دکتر احمدی نژاد رییس جمهور مکتبی و انقلابی جمهوری اسلامی ایران، در جمع مردم همدان مطالب بسیار خوبی را بیان کرد و تمسک به قرآن کریم، روایات اهل بیت را محور قرار داد و از ولایت ائمه اطهار(ع) و ولایت فقیه سخن گفت، اما متاسفانه با این وجود برخی از منصوبان چنین اندیشه های انحرافی را مطرح کردند.