پاسخ مقاومت به تل‌آویو، صدای «وندی شرمن» را درآورد

قائم مقام وزارت خارجه آمریکا ضمن تکرار تعهد واشنگتن به «امنیت اسرائیل »، کشته شدن یک صهیونیست در پاسخ راکتی مقاومت را محکوم کرد.

وزارت خارجه آمریکا از رایزنی تلفنی وندی شرمن با ران درمر وزیر امور راهبردی رژیم صهیونیستی درباره ادامه تجاوزات این رژیم به نوار غزه خبر داد.

حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوارغزه از بامداد سه‌شنبه  هفته گذشته تا به امروز (شنبه) برای پنجمین روز متوالی ادامه دارد.

ارتش رژیم صهیونیستی از ابتدای این حملات اعلام کرد که عملیات نظامی جدیدی با نام «سپر و پیکان» را علیه نوار غزه آغاز کرده و حملات به مواضع جنبش مقاومت جهاد اسلامی را در دستورکار دارد.

در دومین روز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، اتاق مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین از آغاز عملیات «ثأر الاحرار» (انتقام آزادگان) خبر داد و پاسخ راکتی و موشکی مقاومت آغاز شد.

بنا بر اعلام وزارت خارجه آمریکا، وندی شرمن نفر دوم این وزارتخانه روز جمعه با ران درمر وزیر امور راهبردی رژیم صهیونیستی برای تاکید دوباره بر تعهد واشنگتن به امنیت تل‌آویو صحبت کرد.

پاسخ مقاومت به تل‌آویو، صدای «وندی شرمن» را درآورد

مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا همچنین در این رایزنی تلفنی پاسخ راکتی و موشکی نیروهای مقاومت به فلسطین اشغالی را محکوم کرد و همچنین به کشته شدن یک صهیونیست واکنش نشان داد.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است که وندی شرمن به این وزیر کابینه بنیامین نتانیاهو کشته شدن یک شهروند اسرائیلی در حملات روز پنجشنبه راکتی و موشکی مقاومت تسلیت گفت.

قائم مقام وزارت خارجه آمریکا بدون توجه به حملات شدید رژیم صهیونیستی به اماکن مسکونی و کشتن زنان و کودکان نوار غزه، «شلیک بی ملاحظه و نامتناسب راکت به اسرائیل» از سوی گروه‌های تروریستی مستقر در غزه را به شدت محکوم» کرد.

به ادعای این مقام ارشد دولت جو بایدن، پاسخ راکتی نیروهای مقاومت به تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه «هم آسایش اسرائیلی‌ها و هم آسایش فلسطینیان را در خطر قرار می‌دهد».

در بیانیه وزارت خارجه آمده آمده است که وندی شرمن «تاکید کرد که اسرائیلی‌ها و فلسطینیان به طور برابر شایسته زندگی امن و ایمن هستند و تاسف عمیق خودش را برای تلفات غیرنظامی از فلسطین و اسرائیل ابراز کرد».

نفر دوم وزارت خارجه آمریکا همچنین بر اهمیت فوری دستیابی به توافق آتش بس به منظور ممانعت از هرگونه از دست رفتن بیش از پیش جان انسان‌ها و احیای آرامش تاکید کرد.

در سراسر بیانیه وزارت خارجه آمریکا درباره رایزنی تلفنی وندی شرمن با مقام ارشد کابینه نتانیاهو نشانه‌ای از محکوم کردن تجاوزات نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه دیده نمی‌شود.

گفت‌و‌گوی تلفنی شرمن با مقام صهیونیست در شرایطی انجام شد که روز گذشته شبکه «سی‌ان‌ان» به نقل از منابع مطلع دولتی آمریکایی گزارش داد که او قصد دارد در تابستان سال جاری، پست قائم مقامی وزارت خارجه آمریکا را ترک کند. با این حال منابع سی‌ان‌ان دلیلی برای کناره‌گیری یا تغییر شرمن از مقامش اعلام نکردند.

رایزنی تلفنی وندی شرمن با مقام رژیم صهیونیستی یک روز بعد از تماس تلفنی «جِیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید با «تساحی هانقبی» مشاور امنیت داخلی رژیم موقت صهیونیستی صورت گرفت.

طبق بیانیه‌ کاخ سفید، سالیوان با هانقبی درباره وضعیت نوار غزه و تبادل آتش بین گروه‌های مقاومت با رژیم تروریست صهیونیستی گفتگو کرد و ضمن چشم‌پوشی از تجاوزات صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین، «بر حمایت قاطع دولت آمریکا از امنیت اسرائیل و همچنین حق آن برای دفاع از خود در برابر حملات موشکی بی‌رویه» تاکید کرد.