پنتاگون مسئول حراست از حقوق دریانوردی در خلیج فارس نیست

  محمدحسن آصفری در واکنش به ادعاهای فرافکنانه ایالات متحده علیه ایران مبنی بر نقض قوانین تردد دریایی خصوصا در حوزه خلیج فارس، گفت: منطقه جغرافیایی یاد شده خصوصا تنگه هرمز یکی از نقاط هفتگانه استراتژیک و حساس دنیا محسوب می شود لذا حضور واشنگتن در این سرزمین برای سیاستمداران کاخ سفید دارای اهمیت ویژه است.

نماینده مردم اراک و کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: هر چند نباید از یاد برد از زمانی که قدرت های بیگانه مانند آمریکایی ها در این منطقه دریایی حضور یافتند، شاهد اقدامات تنش آفرین بوده ایم که به پایداری و ثبات دریایی آسیب زده است.

وی با اشاره به اینکه آمریکایی ها در گذشته نیز ایران را متهم توقیف و ایجاد مزاحمت برای کشتی های مختلف کرده اند، ادامه داد: این مهم در حالیست که حضور ناوگان جنگی ایالات متحده در منطقه مغایر قوانین بین‌المللی است لذا همواره شاهد اقدامات غیرمسئولانه و غیرقانونی از سوی تروریست های آمریکایی بوده ایم.

پنتاگون مسئول حراست از حقوق دریانوردی در خلیج فارس نیست

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اعمال سیاست ایجاد هراس نسبت به جمهوری اسلامی در میان کشورهای منطقه توسط کاخ سفید، افزود: این مهم در حالیست که چندی پیش قانونگذاران آمریکایی طی نامه ای از بایدن خواستار توقیف نفتکش های ایرانی شدند که مصداق بارز دزدی و راهزنی دریایی بوده و خلاف قوانین بین المللی دریانوردی بشمار می رود.

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بر این اساس باید اذعان کرد پنتاگون نمی تواند خودش را مسئول حراست از حقوق دریانوردی در خلیج فارس بداند زیرا کشورهای منطقه این وظیفه را بر عهده دارند و در این میان جمهوری اسلامی بارها تعهدات خودش در این رابطه را عملیاتی کرده است.