ادعاهای نقض قوانین تردد دریایی از سوی تهران ترویج ایران هراسی است

  علیرضا نظری در واکنش به ادعاهای فرافکنانه ایالات متحده علیه ایران مبنی بر نقض قوانین تردد دریایی خصوصا در حوزه خلیج فارس، گفت: ترویج و دامن زدن به سیاست ایران هراسی محور فعالیت های ضدایرانی کاخ سفید بوده و این موضوع در ادعای مطرح شده کاملا مشهود است.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آمریکایی ها چندین مرتبه اقدام به جلوگیری از فعالیت کشتی های ایرانی و دیگر کشورها در آب های آزاد کرده اند که توقیف نفتکش های کشورمان از جمله این موارد بشمار می رود، اظهار کرد: بر این اساس مقامات کاخ سفید نمی توانند ایران را متهم به آزار و اذیت کشتی ها در آب های آزاد یا خلیج فارس متهم کنند.

وی ادامه داد: در واقع فعالیت های ایران در خلیج فارس موجب شده امنیت کامل در این منطقه استراتژیک حاصل شود زیرا بیشترین میزان منابع انرژی دنیا از طریق نفتکش های و از تنگه هرمز عبور می کنند. همچنین میزان تردد کشتی های تجاری از طریق دریای عمان نیز قابل توجه است که بیانگر اهمیت ثبات و امنیت پایدار در این حوزه است لذا ایران نقش ثبات آفرینی خودش را به خوبی ایفا کرده است.

ادعاهای نقض قوانین تردد دریایی از سوی تهران ترویج ایران هراسی است

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در این میان باید یادآور شد گاها برخی کشتی ها خلاف قوانین دریانوردی رفتار کرده و اقداماتشان موجب آسیب رساندن به دیگر کشورها می شود که باید پاسخگو باشند؛ به عنوان مثال چندی پیش مشاهده شد نفتکش و کشتی های خارجی به رعایت قوانین بین المللی در خلیج فارس بی توجهی کردند که با آنان برخورد شد که مصداق آزار و اذیت نیست.

عضو مجمع نمایندگان استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین باید اذعان کرد این طرح ادعایی کاخ سفید برای افزایش حضور نظامیان در منطقه خلیج فارس است زیرا توازن قدرت در این منطقه استراتژیک برهم خورده و آنان توانایی حفظ منافع خودشان را ندارند.