استقبال نخست‌وزیر لبنان از توافق ایران و عربستان

نجیب میقاتی در مصاحبه با این شبکه، با تمجید از دستاورد‌های نشست سران اتحادیه عرب در جده، گفت: هدف، حل و فصل مشکلات کشور‌های عربی و رساندن آن به صفر است. نشست جده، انعکاس کاملی از تلاش برای به صفر رساندن مشکلات در منطقه است. سیاست فعلی در منطقه، به صفر رساندن مشکلات با کشور‌های همسایه و نیز بین خود کشور‌های عربی است. گفتگوها، سخنرانی‌ها و مصوبات با اجماع آرای کشور‌ها و تصویب بیانیه جده بدون هیچ ملاحظه‌ای، به معنای آن است که به خواست خدا ما در مسیر درست قرار خواهیم گرفت.

 

به گزارش شبکه تلویزیونی العربیه، میقاتی افزود: در نشست جده بر خلاف نشست‌های قبلی، عمل پیش از سخن، محقق شد. در نشست‌های عربی به طور معمول فقط حرف‌هایی زده می‌شد، اما اقدام عملی صورت نمی‌گرفت. انشاء الله قطار حل و فصل مشکلات بین کشور‌های عربی و مشکلات با کشور‌های همسایه، به حرکت درآمده است. موضوع مهم برای ما ثبات و توسعه اقتصادی است. 

استقبال نخست‌وزیر لبنان از توافق ایران و عربستان

وی خاطر نشان کرد: لبنان همچنان بیمار است و به برادران عرب برای بهبود نیاز دارد. ما به کمک‌های کشور‌های عربی نیاز داریم. زمانی که شرایط لبنان بهبود پیدا کند، به طور قطع در کمک رسانی در کشور‌های عربی تعلل نخواهد کرد. لبنان بخشی از این منطقه است. هر توافق سیاسی در منطقه، لزوما بر لبنان هم تاثیر خواهد داشت. هر نوع توافق بین ایران و عربستان، تنش‌ها را کاهش می‌دهد. توافق سوریه و عربستان نیز بر لبنان تاثیرگذار است، زیرا شرایط ژئوپلتیک بر روابط ما با سوریه اثر می‌گذارد. بازگشت سوریه به اتحادیه عرب، موجب خرسندی لبنان است.