انتظار می‌رفت اتحادیه عرب گامی مثبت برای تحکیم تقویت همگرایی منطقه‌ای بردارد

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اتهامات وارده و ادعا‌های واهی در برخی قطعنامه‌های صادره نشست ۳۲ سران اتحادیه عرب ، ضمن ابراز تأسف عمیق، طرح ادعا‌های مذکور را حرکت در مسیر نافرجام گذشته توسط اتحادیه دانست.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: انتظار می‌رفت اتحادیه عرب با اجتناب از طرح برخی ادعا‌های تکراری و ملال آور در قطعنامه‌های خود، گامی مثبت و سازنده در جهت تحکیم صلح و ثبات و تقویت همگرایی منطقه‌ای بردارد.

کنعانی در عین حال از رویکرد سازنده برخی کشور‌های منطقه جهت افزایش همکاری‌ها و اولویت بخشی به گفتکو و تفاهم مشترک استقبال کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به دیدگاه برخی شرکت کنندگان در نشست جده، ابراز امیدواری کرد که منطقه شاهد رویکرد جدیدی مبتنی بر دوستی و ترویج همکاری میان کشور‌های آن باشد.

انتظار می‌رفت اتحادیه عرب گامی مثبت برای تحکیم تقویت همگرایی منطقه‌ای بردارد

کنعانی تاکید کرد: همکاری جمعی کشور‌های منطقه و سازندگی و امنیت درون‌زا، مولفه‌های اساسی برای تکوین نظم نوینی در منطقه است و جمهوری اسلامی ایران همواره آن را یک ضرورت منطقه‌ای دانسته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان با ایرانی خواندن جزایر سه گانه تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی اظهار کرد: تمامی اقدامات ایران در راستای اعمال حاکمیت بر سرزمین خود صورت می‌گیرد و هرگونه ادعایی در این خصوص مردود است.