توسلی: ایران امنیت کشورها را امنیت خود می داند

فتح الله توسلی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی بیان کرد: «فتاح: می تواند مفتاح نیز باشد و کشورهای منطقه که به دلیل ملاحظات کلان و راهبردهای ابرقدرت ها به ویژه آمریکا برای حفظ امنیت رژیم صهیونیستی همواره در لیست سیاه و قرمز برای تأمین سلاح های راهبردی هستند بدانند که جمهوری اسلامی ایران امنیت کشورها را امنیت خود می داند و همکاری های دفاعی- امنیتی در راستای امنیت منطقه ای و بین المللی را در راستای منافع ملت های منطقه می داند و حضور کشورهای خارج از منطقه را تهدید امنیت ملی همه می داند.

 

وی ضمن اشاره به آغاز مجدد روابط دیپلماتیک بین ایران و عربستان اظهار کرد: آغاز به کار سفارت دو کشور، بعد از زمان اندکی حضور بشار اسد در ریاض و اجلاسیه عرب، پیام های مهم و مثبتی به جهان اسلام مخابره کرد. اقدامات و سفرهای علنی و محرمانه مقام های آمریکایی، تلاش های مذبوحانه ای برای احیای پروژه تشکیل جبهه منطقه ای برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران و جلوگیری از توسعه روابط اسلامی- اسلامی بین ایران و عربستان بود.

نماینده مردم کبودرآهنگ ضمن تشکر از تلاش های دولت گفت: دولت باید بداند که مردم ولی نعمت همه ما هستند و مجلس خانه ملت است. بیش از ۹۴۰۰ تذکر، ۷۸۰۰ سوال، بیش از ۱۰۱ استیضاح از وزرا و تحقیق و تفحص از ابتدای دوره یازدهم آمار هشدار دهنده ای به دولت از سوی خانه ملت است و دولت باید در برخی از رویکردها و انتخاب وزرا و مسئولان تجدید نظر کند.

توسلی در ادامه یادآور شد: قریب به یک سال از سفر رئیس جمهور به شهرستان کبودرآهنگ و قول ایشان برای حل مشکل اوقاف این شهرستان در دو ماه می گذرد، در حالی که در آستانه سفر دور دوم ایشان هستیم علیرغم پیگیری ها به دلیل خواسته های غیر ممکن سازمان اوقاف این معضل همچنان باقی بوده و مردم ناراضی هستند. امیدواریم با دستور سریع مجدد رئیس جمهور این مشکل حل شود و تحقیق و تفحص از سازمان اوقاف ضرور است.

توسلی: ایران امنیت کشورها را امنیت خود می داند

وی یادآور شد: قوت قالب مردم در بسیاری از مناطق نان است و این در حالی است که تولیدکنندگان گندم به دلیل بی مدیریتی به اندازه کافی نمی توانند نان به دست آورند. در شرایطی که کشاورزان برای آبیاری مزارع خود به آب نیاز دارند، شاهدیم که روزانه ۵ ساعت از برق کشاورزان از جمله شهرستان های حوزه انتخابیه که ۸۰ درصد آن کشاورزند قطع می شود و کسی پاسخگوی آسیب های وارده به کشاورزان نیست.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ عنوان کرد: هزاران خودروی باری کشنده بیش از یک سال است که در گمرک خاک می خورند و صدها راننده و صاحبان کامیون ها بین ریاست جمهوری، وزارت صمت، گمرک، راهداری و... سرگردانند.