همکاری ایران با آژانس باید در قالب مقررات پادمان باشد

 سید پژمان شیرمردی، مدیرعامل شرکت توسعه کاربرد پرتوها و معاون سازمان انرژی اتمی با اشاره به دیدار روز یکشنبه مدیران و کارکنان سازمان انرژی اتمی با مقام معظم رهبری گفت: به نظرم روزی تاریخی و وصف ناشدنی برای صنعت هسته‌ای بود.

وی‌ ادامه داد: در چند سال گذشته فرصتی دست نداده بود که خدمت حضرت آقا برسیم و بیانات ایشان را بشنویم و از آن بهره مند شویم و از آنجایی که در دیدار روز گذشته نیروهای پرسنل، کارشناس و مدیران و افراد دانشگاهی و کسانی که به نوعی با شرکتأ‌های دانش بنیان در این حوزه فعال بودند حضور داشتند، قابل توجه بود. همه منتظر شنیدن سخنان و نصایح پدرانه حضرت آقا بودند و ابهامات و پرسش‌هایی که در ذهن برخی بود با این سخنان روشن و شفاف شد.

معاون سازمان انرژی اتمی با اشاره به این بخش از سخنان رهبری که گفتند همکاری ایران با آژانس باید در قالب مقررات پادمان باشد و همزمان به مصوبه مجلس نیز عمل شود، گفت: قطعا با این چارچوب و هدف گذاری در آینده عزت کشور حفظ می شود و هم زمان ارتباطات با آژانس را حفظ خواهیم کرد.

شیرمردی تصریح کرد: حضرت آقا یک بار دیگر ارزش و اهمیت صنعت هسته ای را یادآور شدند و روی مباحث مغفول باقی مانده کاربرد پرتوها و انرژی هسته ای به ویژه در حوزه کشاورزی و سلامت و بهداشت تاکید کردند که کم سابقه بود.

همکاری ایران با آژانس باید در قالب مقررات پادمان باشد

وی با اشاره به رضایت رهبری از روند فعالیت های سازمان پس از بازدید از نمایشگاه دستاوردها اظهار کرد: ما از بیانات ایشان و فضایی که در این جلسه حاکم بود لذت بردیم و برای ادامه کار انرژی مثبت گرفتیم. معتقدیم اگر ایران قوی و موفقیت نظام و ملت را می خواهیم باید به حوزه انرژی هسته ای در همه بخش ها اهمیت دهیم.

 دانشمندان و مسئولان صنعت هسته‌ای روز یکشنبه با مقام معظم رهبری دیدار کردند. در حاشیه این دیدار نمایشگاهی از دستاوردهای صنعت هسته‌ای به ویژه در چند سال گذشته در حوزه های مختلف برگزار و مقام معظم رهبری در جریان آخرین تحولات این حوزه قرار گرفتند.