کانون نگرانی جدید امنیتی تل‌آویو

به رغم گذشت یک هفته از رونمایی موشک هایپرسونیک توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که قابلیت‌های منحصر به فردی دارد، این دستاورد تاریخی همچنان در کانون توجه رسانه‌های غربی و دنیا قرار دارد. در کنار ویژگی‌های این موشک، انتشار بیلبوردهای «400 ثانیه تا تل‌آویو با فتاح » باعث شد تحلیلگران و رسانه‌های اسرائیلی بیش از دیگران به تحلیل جزئیات این موشک بپردازند. در گزارش رسانه‌های صهیونیستی درباره فتاح، ترس و نگرانی از مقابله با این موشک موج می‌زند، چرا که صهیونیست‌ها می‌دانند هدف این موشک خارق‌العاده بیش از هر چیز سرزمین‌های اشغالی است. 

روزنامه تایمز اسرائیل در گزارش خود به توان این موشک برای گمراه کردن سامانه‌های پدافندی پرداخته و نوشته: آزمایش هایپرسونیک چیزی را نشان داد که به نظر می‌رسید یک نازل متحرک برای موشک باشد که به فتاح اجازه می‌دهد بتواند مسیر خود را تغییر دهد. هر قدر مسیر پرواز موشک نامنظم‌تر باشد رهگیری آن توسط سامانه‌های دفاع هوایی مانند پاتریوت سخت‌تر می‌شود. تایمز اسرائیل با بیان اینکه سامانه گنبد آهنین برای موشک‌های کوتاه‌برد و میان‌برد کوچک و رهگیری پهپادها استفاده می‌شود و در مواردی که موشک بزرگ‌تر و سرعت آن زیاد باشد قابلیت استفاده ندارد، به صورت غیرمستقیم به این مساله اشاره می‌کند که سامانه‌های دفاعی این رژیم توان مقابله با فتاح را ندارند. پایگاه خبری جویش‌نیوز، موشک فتاح را تهدیدی برای رژیم صهیونیستی خواند و به نقل از «تل انبار» تحلیلگر نظامی صهیونیست نوشت: مواردی که ایران درباره ویژگی‌ها، برد و دقت موشک هایپرسونیک خود می‌گوید درست به نظر می‌رسد. 

این تحلیلگر اسرائیلی تاکید می‌کند فتاح می‌تواند درهای عملیاتی جدیدی را برای جمهوری اسلامی ایران باز کند. این پایگاه صهیونیستی همچنین می‌گوید رونمایی از فتاح به معنی کاهش وابستگی ایران به کشورهایی مثل کره‌شمالی در توسعه موشک‌های خود در آینده است و چالش جدیدی برای اسرائیل در زمینه شناسایی تهدیدهای امنیتی ایجاد می‌کند. 

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شرایطی از موشک هایپرسونیک خود رونمایی کرد که طی ماه‌های گذشته صهیونیست‌ها لفاظی‌های زیادی را در زمینه حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران داشته‌اند. به نظر می‌رسد رو کردن این برگ برنده، پیام کاملا واضحی به گنده‌گویی‌های مقامات رژیم صهیونیستی در زمینه هرگونه اقدام نظامی علیه ایران است؛ موشکی که به گفته تحلیلگران، برتری نظامی قابل توجهی به ایران در منطقه می‌دهد.

کانون نگرانی جدید امنیتی تل‌آویو

«اوحد حمو» مفسر امور عربی شبکه ۱۲ اسرائیل در این زمینه گفته: «موشک فتاح ساخت ایران گام دیگری در جهت بازداشتن تل‌آویو از انجام هر نوع حمله نظامی علیه تهران است». روزنامه عبری «معاریو» نیز تحلیلی را به فتاح اختصاص داده و می‌گوید رونمایی ایران از موشک هایپرسونیک فتاح پیامی برای اسرائیل است.تحلیلگران و رسانه‌های صهیونیست درباره موشک هایپر سونیک فتاح بیش از هر چیز بر 2 موضوع تاکید کرده‌اند؛ اول، ناتوانی این رژیم در مقابله با فتاح و تاکید بر توسعه هر چه سریع‌تر سامانه‌های دفاعی جدید مانند سامانه

 Arrow-4 که توان مقابله با موشک‌های دوربرد هم در بالای اتمسفر و هم در جو زمین را داشته باشد و دوم افزایش توان بازدارندگی ایران در برابر هرگونه حمله احتمالی رژیم صهیونیستی علیه ایران.

مهدی گرگانی